“Penglihatan Nazrul Rabbani Makin Kabvr,” Jawapan Nazrul Rabbani Ini Buat Netizen Tersentvh

PENYANYI dan komposer, Hafiz Hamidun meluangkan masa melawat rakan seperjuangannya yang juga anggota Rabbani, Nazrul Azha Tamrin yang kini diraw4t di Hospital Selayang akibat masalah buah pinggang dan parv-parvnya dikhuatiri dijangkit1 kvman, semalam.

Hafiz ketika dihubungi berkongsi mengenai keadaan terkini Nazrul yang menurutnya, cuba untuk melayan semua yang melawatnya walaupun daya penglihatannya kini kian kabvr.

“Penglihatannya semakin kabvr dan apabila saya sampai, saya kena perkenalkan diri kerana dia tak nampak wajah saya. Apabila berbual, dia menangis dan meminta maaf sebab tak dapat cam wajah saya.

“Walaupun sedang demam, dia cuba sedaya upaya untuk melayan semua pelawat yang datang. Tapi, saya pun tak bertanya banyak soalan kerana tahu keadaan dia sekarang,” katanya kepada Harian Metro.

Bercerita mengenai pengalamannya mengenali Nazrul, Hafiz berkata, dia banyak bekerjasama dengan Nazrul.

“Dalam Rabbani, Nazrul adalah pemain perkusi dan banyak memegang tanggungjawab dari sudut teknikal seperti sistem bunyi dan sebagainya.

“Jadi, ada beberapa acara yang menggunakan khidmat sistem bunyi daripada Rabbani, saya akan bekerjasama dengannya. Walaupun tidak terlalu rapat, tapi kami memang saling mengenali dan pernah bekerja bersama,” katanya.

Hafiz juga memohon kepada sesiapa yang ingin melawat mereka yang ditimpa musib4h supaya sentiasa berfikir mengenai soalan yang sesuai untuk ditanyakan.

“Apabila melawat orang sak1t, kita perlu susun atur kata-kata kerana tak mahu menyentuh perkara-perkara sens1tif. Kalau boleh, kita melaw3t untuk mendoakan kesejahteraan kesihatan orang.

“Sekarang, ramai sangat yang mengambil kesempatan daripada situasi orang lain yang ditimp4 benc4na. Ada yang datang untuk menul4rkan keadaan dan ambil peluang untuk kepentingan diri sendiri,” katanya.

Nazrul dikejarkan ke hospital selepas suhv badannya meningkat ketika menjalankan raw4tan di4lisis beberapa hari lalu, sekali gus membuatkan penglihatannya semakin kabvr

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : hmetro Via Instagram @hafizhamidun via ROSEMERAH

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Penglihatan Nazrul Rabbani Makin Kabvr,” Jawapan Nazrul Rabbani Ini Buat Netizen Tersentvh"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*