Prestasi Meros0t kerana perempuan, Benjamin Mora dedah perangai sebenar Safawi

Darul Ta’zim (JDT), Safawi Rasid yang dikaitkan sedang hangat bercinta jelas membuatkan pemilik pasukan, Tunku Ismail Sultan Ibrahim hi1lang sabar ke atas pemain sayap berkaki kiri itu.

Mora pertahan Pawi

JOHOR BAHRU: Pengendali Johor Darul Ta’zim (JDT), Benjamin Mora menafikan Safawi Rasid mengalami kemero0sotan prestasi, sebaliknya menegaskan bintang itu memainkan peranan penting membantu pasukan mene3waskan Suwon Bluewings 2-1 pada aksi Kumpulan G, Liga Juara-Juara Asia (ACL), malam tadi.

Katanya, Safawi kerap memberi t3ekanan terhadap benteng lawan dengan larian pantas di bahagian sayap kanan, namun nasib tidak menyebelahi pemain itu untuk menjaringkan gol.

“Saya percaya Safawi akan bangkit menjaringkan gol jika dia kerap memiliki peluang ketika aksi menentang kelab dari Korea itu. Dia sudah beri yang terbaik malah dia juga pemain tempatan yang berkualiti,” kata Mora.

Mengulas mengenai kemenangan yang dilakar pada aksi di Stadium Sultan Ibrahim, Iskandar Puteri itu, Mora nyata gembira yang kini menyaksikan anak buahnya melonjak ke tangga kedua selepas mengumpul tiga mata pertama.

Harimau Selatan sebelum ini tewas 1-5 kepada kelab dari Jepun, Vissel Kobe pada aksi pertama kumpulan.

“Kita tahu Suwon pasukan yang hebat, jadi pemain tidak kerap memberi asakan sebaliknya menyusun gerakan di kawasan tengah dan apabila ada peluang barulah melancarkan serangan pantas yang memerangkap pasukan lawan.

“Saya ingin beritahu lagi, JDT tidak dibarisi pemain berstatus bintang dan pemain tahu tanggungjawab yang mereka harus lakukan apabila beraksi secara bertahan dan bertindak untuk meny3erang apabila ada peluang.

“Ada dua atau tiga peluang yang boleh kita terjemahkan dengan jaringan tapi kurang berkesan. Namun pemain terus bekerja keras dan hasilnya gol menerusi sepakan penalti dan gerak susun menarik yang menghasilkan gol kemenangan,” katanya.

Syifa tak kem4ruk nak kahwin

PELAKON Syifa Melvin yang dikaitkan sebagai punca kepada kemer0sotan prestasi pemain Johor Darul Ta’zim (JDT), Safawi Rasid tampil mempertahankan dirinya.

Jelas pelakon drama #SisCuba ini, tuduhan pemilik JDT, Tunku Ismail Sultan Ibrahim terhadapnya adalah tidak berasas dan dia menafikan dirinya penyebab kepada aksi longlai Safawi dalam tiga aksi kompetatif skuad Harimau Selatan setakat ini.

Kata Syifa atau nama sebenarnya Nur Syifa Athirah Amirol Melvin itu lagi, dia tidak pernah memberi tek4nan kepada pemain kebangsaan yang memiliki kehebatan kaki kiri itu untuk berkahwin hingga menyebabkan Safawi hilang fokus.

“Tak pernah paksa kahwin, tak pernah mintak satu sen duit Safawi!! Demi Allah , Allah Maha Adil,” kata adik kepada Syatilla Melvin itu di laman story Instagramnya.

Bagaimanapun, melalui semakan kali kedua, pelakon berkenaan difahamkan sudah memadamkan entri berkenaan.

Sebelum ini, hubungan kedua-dua merpati sejoli ini tidak perlu dirahsiakan lagi apabila Syifa pernah beberapa kali meluahkan tentang hubungan cintanya bersama pemain kelahiran Dungun, Terengganu itu.

Malah, terbaru pada Januari lalu ketika menyambut hari kelahiran Syifa, pemain JDT itu dikatakan membuat kejutan dengan menghadiahkan sebentuk cincin kepada kekasihnya itu.

Tindakan Safawi itu menguatkan lagi spekvlasi bahawa pasangan itu kemungkinan bakal melangkah ke fasa lebih serius selepas ini.

Bagaimanapun, aksi merudum Safawi ketika ini nyata tidak disenangi oleh Tunku Ismail yang mend4kwa pemain kebangsaan itu tertek4n kerana dipaksa berkahwin dengan Syafi.

Malah, Tunku Ismail turut mend3dahkan pelakon berkenaan hanya mahu menumpang di atas kekayaan dan populariti Safawi sebagai pemain bola sepak.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Musangviral

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Prestasi Meros0t kerana perempuan, Benjamin Mora dedah perangai sebenar Safawi"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*