Jaga mak s4kit lepas ayah menlnggal dunla, anak yatim berjaya raih 11A+ SPM

Rezeki tak salah alamat. Itulah yang dapat digambarkan buat seorang anak yatlm, Mohamad Nur Firdaus Zulkifli, selepas mendapatkan keputusan cemerlang iaitu 11A+ dalam semua mata pelajaran yang diambil.

Difahamkan, sejak sekolahnya ditubuhkan pada 1954, buat julung kalinya memecah rekod apabila menjadi pelajar pertama berjaya memperolehi 11 A untuk 11 mata pelajaran.

Meskipun selepas ketiadaan bapa dia terpaksa menggalas tanggungjawab menjaga ibu yang menghidap s4kit mist3ri, akan tetapi pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Kamil, Kelantan, masih mampu fokus dalam pelajaran

Sementara rakan-rakan lain hadir bersama ibu bapa untuk mengambil keputusan SPM, remaja ini hanya datang seorang diri, kerana ibunya masih terlant4r s4kit.

Bagi remaja ini, walaupun perlu membahagi masa untuk menjaga ibu yang s4kit dan belajar, dia sama sekali tidak pernah menganggap ia sebagai satu beb4n.

“Saya tidak pernah menganggap menjaga ibu selepas kemat1an ayah adalah beb4n, sebaliknya ibu menjadi kekuatan saya untuk terus berjaya…”

 

Berkongsi rahsia kejayaan, Firdaus berkata dia akan mengulangkaji setiap malam selepas Isyak dan memanfaatkan aplikasi Telegram dengan mengetahui tips dan latih tubi terkini dengan rakan-rakan sama tingkatan di seluruh Malaysia.

Bercita-cita mahu menjadi seorang doktor pakar jantung, Firdaus berhasrat untuk menyambung pelajaran di Universiti Malaya (UM). Semoga, apa yang diimpikan berjaya menjadi kenyataan.

Sumber : Buletin Utama

Teks By : Staff videoviral

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber :  VIDEOVIRAL

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Jaga mak s4kit lepas ayah menlnggal dunla, anak yatim berjaya raih 11A+ SPM"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*