‘Mewah Belum Tentu Dimuliakan’ – Did4kwa H1na Penghuni PPRT, Fedtri Yahya Sind1r Syifa Melvin

Personaliti media sosial, Syifa Melvin ditegur Tengku Mahkota Johor (TMJ) kerana dikaitkan dengan prestasi permainan Safawi Rasid yang semakin merudum. Syifa yang merupakan adik kepada pelakon Syatilla Melvin sejak dari itu menerima pelbagai kec4man daripada netizen.

Terbaru, sebuah rakaman video menunjukkan Syifa dikatakan menghlna penduduk setinggan dan penghuni Program Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT) pula menjadi bualan ramai. Kenyataan Syifa itu turut mendapat respon daripada Ahmad Fedtri Yahya.

Rakaman video yang dimuatnaik pengguna Twitter Kak Jah Sungai Dua ini mendapat perhatian ramai dan kurang bersetuju dengan kenyataan yang dikeluarkan Syifa Melvin itu meskipun niatnya berbentuk gurauan.

Syifa Melvin ketika itu mempromosikan sehelai turban eksklusif sambil mengeluarkan kenyataan mengenai kemewahan penduduk rumah setinggan dan PPRT apabila menggayakan fesyen tersebut.

Kalernya banyak, cantik dan semua kaler-kalernya mahal. Kalau korang pakai, korang automatik nampak mahal walaupun

‘Miskin belum tentu dihinakan’

korang duduk rumah setinggan, PPRT. (sambil ketawa)

 

Personaliti TV3 iaitu Ahmad Fedtri Yahya memberi respon terhadap kenyataan yang berbentuk gurauan dikeluarkan Syifa Melvin itu. Fedtri Yahya mengakui bahawa ramai penduduk di rumah setinggan turut berpeluang melanjutkan pelajaran hingga ke tahap Kedoktoran (PhD). Malah, ramai di antara mereka mempunyai semangat dan tenaga untuk menjalani hidup sendiri.

Kemewahan atau kemisk1nan bukan mengukur kepada kemuliaan disisi Tuhan dan orang miskin tidak layak mendapat penghlnaan sedemikian.

 

Rata-rata netizen beng4ng dengan gur4uan yang keluar dari mulut Syifa Melvin. Mereka juga menganggap apa yang diperkatannya itu agak sensitif sehingga boleh mengguris hati ramai orang.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Ahmad Fedtri Yahya

Sumber: OHBULAN

Apa komen anda?

Be the first to comment on "‘Mewah Belum Tentu Dimuliakan’ – Did4kwa H1na Penghuni PPRT, Fedtri Yahya Sind1r Syifa Melvin"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*