Dikatakan Rumah tangga g0yah, Ini Reaksi Aliff Syukri tentang keadaan rumah tangga mereka

KUALA LUMPUR: Satu demi satu uj1an mengh1mpit usahawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri, sejak akhir-akhir ini.

Berhadapan dakw4an memukvl anak angkat, Aliff terus hang4t apabila buat kali pertama, ibunya, Rozita Ibrahim membuat tegvran secara terbuka di lnstagram (IG) mengenai gelagat anaknya itu.

Terbaru, rumah tangga dibina bersama isteri, Datin Seri Nur Shahida Mohd Rashid did4kwa g0yah.

Sp3kulasi timbul apabila mereka dilihat tidak menjadi pengikut akaun IG masing-masing. Bagai menguatkan lagi desas-desus keret4kan rumah tangga, Aliff muncul pula dengan single berjudul, Cuba Bahagia.

Single Cuba Bahagia ciptaan dan lirik dihasilkannya sendiri membayangkan kisah lelaki yang mendambakan kebahagiaan daripada insan disayangi, lebih-lebih lagi ketika berhadapan tekanan hidup.

“Hubungan saya dan isteri baik-baik sahaja… Tiada apa-apa berlaku antara kami.

“Saya tidak mahu komen persoalan kenapa kami saling tidak ‘follow’ di IG. Apabila bercakap mengenai bahagia, ia sangat subjektif. Tetapi, sudah tentu saya mahukan kebahagiaan bersama keluarga dan anak-anak.

“Saya melalui pasang surut dalam kehidupan. Tekanan kerja, bisnes, netizen dan keluarga, ia ibarat pakej lengkap dalam hidup saya. Jujurnya, saya memerlukan orang kuat berada di sisi saya,” katanya.

Tambah Aliff, lagu Cuba Bahagia tiada kaitan dengan kris1s rumah tangga atau sesiapa pun.

“Kalau boleh, saya tidak mahu menyentuh mengenai keluarga dan isteri kerana mereka turut terbabit dalam lagu ini.

“Selebihnya, biarlah saya simpan kerana tak mahu netizen menudvh saya menag1h simpati,” katanya yang memperkenalkan single baharunya pada sidang media di pejabat Wisma D’herbs, Kota Damansara, kelmarin.

Penyanyi lagu Bobo Di Mana dan Abang Nak Tegur itu berkata, dia berhadapan tekanan tervk sehingga hampir mengambil tindakan di luar kewaras4n fikiran.

“Saya hampir bunvh diri akibat terlalu tertek4n.

“Minggu ini adalah fasa paling sed1h dan tertekan bagi saya. Hakikatnya, saya berpura-pura boleh berdiri, tetapi roh saya sudah m4ti.

“Walau macam manapun, saya teruskan juga. Selama 12 tahun dihin4 dan dim4ki, perjalanan hidup saya bukannya mudah.

“Orang tidak tahu, mereka tidak berada di tempat saya. Kehidupan sebenar saya bukan seperti yang dipaparkan dalam IG. Netizen hanya melihat perkara yang disog0k dalam laman sosial dan media massa sahaja. Mereka tidak tahu apa yang saya lalui,” katanya.

Aliff berkata, apa yang netizen lihat hanyalah lima peratus daripada kehidupannya.

“Dalam diri saya tersimpan segunung kep4hitan dan der1ta yang orang tidak nampak. Ketika berada di puncak, orang berlumba-lumba mahu menjatvhkan saya.

“Saat itu, saya berhadapan dengan semuanya sendirian,” katanya.

Baru-baru ini, dunia hiburan kec0h apabila Aliff didakwa memukvl dan mencvbit anak angkat berusia dua tahun pada 28 Februari lalu, seperti dilap0rkan pembantu rumahnya kepada polis.

Aliff kemudian Aliff ditah4n, namun dibebaskan dengan jaminan polis.

Berikutan itu, Aliff dikec4m tanpa henti daripada netizen.

“Saya rasa seperti mahu menutup laman sosial,” katanya.

Mengulas lagu Cuba Bahagia, anak kelahiran Felda Kechau, Kuala Lipis, Pahang ini berkata, single itu bukan bertujuan membuka 4ib hubungannya dengan isteri.

“Saya tidak a1bkan keluarga, jauh sekali meny1ndir sesiapa. Saya bahagia dengan perkahwinan dan anak. Lagu ini ditujukan buat insan yang tidak bahagia.

“Ada kala, hidup saya tidak mendapat sokongan orang sekeliling. Jadi, air mata dar4h yang dipaparkan dalam video muzik ini menceritakan apa yang saya rasa dan lalui, hari ini,” katanya.

Lagu Cuba Bahagia adalah hasil nukilan Aliff yang menceritakan dirinya yang mahu bahagia seperti orang lain. Lagu ini dicipta sejak enam bulan lalu.

“Lagu ini saya tulis ketika sedang bers3dih, jadi ia seperti luahan hati. Dahulu waktu susah, saya fikir apabila ada duit, kita akan bahagia. Tetapi, sebenarnya, tidak.

“Sekarang saya sedar apabila berduit, saya akan hilang banyak benda seperti kawan, masa, privasi dan lama-kelamaan, bahagia juga makin berkurangan.

“Saya rasa makin sukar untuk mendapat bahagia. Jadi, saya cipta lagu ketika jiwa saya bers3dih. Bahagia terlalu mahal, tak boleh dijual beli dengan wang. Itulah yang cuba disampaikan dalam lagu ini,” katanya.

Bagaimanapun, katanya, lagu Cuba Bahagia tidak ditujukan kepada sesiapa.

“Jujurnya, saya tak tuju lagu ini kepada mana-mana individu. Saya tujukan kepada mereka yang sedang mencari kebahagiaan. Saya tahu ramai berkongsi perasaan yang sama.

“Lagu ini bukan gimik meraih perhatian, sebaliknya hanya luahan rasa,” katanya menyifatkan nyanyian sebagai hobi.

Penyanyi yang sudah menghasilkan tujuh single itu berkata, muzik video yang memaparkan air mata berdar4h juga menggambarkan bagaimana tabah dirinya mengharungi ujian hidup.

Bagaimanapun, Aliff menekankan, lagu Cuba Bahagia bukan dihasilkan untuk meraih keuntungan dan jumlah tontonan dalam laman YouTube.

“Bayaran laman YouTube tidaklah seberapa, tetapi boleh lepas duit minyak dan tol. Saya pun tidak lagi fokus dengan memuat naik video selepas dihin4 dan dik3ji.

“Anda boleh tengok sekarang jumlah tontonan sudah menurun 90 peratus. Semuanya selepas saya menyerahkan urusan pengendalian YouTube kepada pekerja, sejak beberapa bulan lalu.

“Orang nak tengok, tetapi kec4m saya, jadi baik tak payah buat. Saya kini mahu fokus pada perniagaan dan mahu melebarkannya lebih jauh. Saya perlu menjaga periuk nasi 400 pekerja, itu lebih penting,” katanya.

Sementara itu, Aliff enggan mengulas dakwaan memukvl dan mencvbit anak angkat berusia dua tahun.

“Anak-anak saya kini bahagia. Untuk k3s itu, tiada komen,” katanya.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: BH

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Dikatakan Rumah tangga g0yah, Ini Reaksi Aliff Syukri tentang keadaan rumah tangga mereka"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*