“Tak0t Virvs Lebih Dari Tak0t Tuhan,” Fedtri Yahya Dikec4m Netizen

“Sabar jelah,” Begitulah keluhan pengacara TV, Fedtri Yahya apabila pendapatnya mengenai isu kuar4ntin di tempat suci seperti Mekah dan Madinah diambil enteng oleh sesetengah pihak.

Semua sedia tahu mengenai penul4ran wab4k C0vid-19 yang semakin ser1us yang telah memaksa beberapa negara mengambil langkah untuk menutup pintu sempadan sebagai langkah pengawalan w4bak daripada terus mereb4k.

Malah, baru-baru ini tempat suci umat Islam iaitu Mekah dan Madinah juga mengambil langkah mengekang kemasukan para pelawat untuk sementara waktu dalam usaha membendung kemudaratan kepada penduduk dunia.

Malah, di Malaysia, terdapat beberapa buah negeri mengambil langkah membatalkan solat Jumaat dan meminta semua para muslim untuk solat zohor di rumah.

Namun, terdapat segelintir pihak yang menganggap tindakan tersebut seperti melampau dan seperti tindakan orang k4fir. Seolah-olah kerajaan lebih t4kutkan peny4kit daripada t4kutkan Yang Maha Pencipta, kata mereka.

Bukankah menceg4h itu lebih baik daripada mengub4ti?

“Jika kamu mendengar taun di sesuatu tempat, jangan kamu pergi kepadanya. Jika berlaku di sesuatu tempat sedangkan kamu berada di situ, jangan kamu keluar daripadanya.” (Riwayat al-Bukhari dan Muslim).

Islam itu mudah, dalam sudut lain, Islam memberikan keselamatan kepada jasad dan kerehatan kepada jiwa jika jasad gag4l diselamatkan. Justeru, berusahalah menyelamatkan diri daripada bahaya penyakit, dan redhalah dalam hati kepada Allah jika gag4l. Wallahualam.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Cari via ROSEMERAH

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Tak0t Virvs Lebih Dari Tak0t Tuhan,” Fedtri Yahya Dikec4m Netizen"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*