“Papa Sedih Tak Boleh Peluk, Civm Kamu,” KJ Rai ‘Birthday’ Anak Melalui Tingkap

Malaysia pada ketika ini menghadapi saat-saat genting apabila k3s C0v1d-19 meningkat hampir setiap hari. Keadaan ini  memperlihatkan betapa pentingnya semua pihak khususnya rakyat negara ini  mengikuti Perintah Kawalan Pergerakan yang telah dikuatkuasakan oleh kerajaan.

Rakyat juga seharusnya lebih peka dengan kesihatan dan kebersihan diri serta ahli keluarga khususnya anak-anak kecil agar penularan virvs tersebut dapat dibendung.

Langkah tersebut juga telah diambil oleh Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Khairy Jamaluddin, yang ‘mengasingkan’ dirinya daripada ahli keluarga selepas pulang dari kerja bagi memastikan mereka selamat dari jangkit4n virvs.

Melalui kiriman beliau di laman Instagram, Khairy Jamaluddin memuatnaik gambarnya bersama dengan ucapan hari lahir untuk anaknya.

Selamat ulang tahun ke-5 anak lelakiku. Kerana Papa perlu keluar untuk berkerja, jadi Papa putuskan untuk asingkan diri bila pulang ke rumah.

Ini bagi memastikan kamu dan semua orang selamat (terutamanya nenek!).  Papa sedih sebab tak dapat pelvk dan civm kamu hari ini dan kita hanya boleh melihat satu sama lain hanya melalui tingkap.

Bila kamu dah besar, papa akan ceritakan mengenai bagaimana semua orang di dunia ini telah memainkan peranan mereka untuk membantu di antara satu sama lain. Sayang kamu, Raif. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Happy 5th birthday, my little lion man. Because Papa has to go out for work, Papa has decided to self-isolate when coming home. That’s to keep you and everyone else safe (especially grandma!). It makes Papa sad that I can’t hug you and kiss you today, and that we can only see each other through the window. When you grow up, I’ll tell you all about how everyone in the world had to play their part to help each other. Love you, my Raif.

A post shared by Khairy Jamaluddin (@khairykj) on

Sumber: Khairy Jamaluddin

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: SIAKAP KELI

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Papa Sedih Tak Boleh Peluk, Civm Kamu,” KJ Rai ‘Birthday’ Anak Melalui Tingkap"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*