“Satu Minggu Pernah Berjaya Bantu 1,000 Keluarga, Belanja RM60,000” – Zarina Anjoulie Ded4h Cara Dia Buat Charity

Pelakon Zarina Anjoulie mendedahkan gerakan kerja amal dalam membantu golongan kurang bernasib baik terutamanya sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ini sudah semakin meluas.

Bahkan, Zarina atau lebih dikenali dengan panggilan Anju itu berkata, usahanya dalam menyalurkan sumbangan kini sudah mencakupi sehingga ke semua negeri.

“Korang nampak apa yang saya post sahaja, apa yang korang tak nampak gerakan ni terlalu besar. Kita buat macam ejen, kita lantik di setiap negeri. Sampaikan satu minggu kita berjaya bantu sehingga 1,000 buah keluarga dan membelanjakan sehingga RM60,000.

“Saya tak ambil duit, sebab tak nak ada isu nanti. Kami ada group Telegram setiap negeri. Jadi, tawakal sahajalah walaupun tak pernah kenal. Kita bagi RM1,000 sini, RM1,000 sini, sampai satu hari pernah RM10,000 agihkan duit daripada sumbangan orang ramai,” kongsinya menerusi satu entri di Instagram.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nk sentuh isu riak 😇

A post shared by Zarina Anjoulie (@anjoulielavocah1) on

Anju menjelaskan hal tersebut selepas ada pihak yang mendakwa bahawa dia seolah-olah menunjuk-nunjuk kerja amal yang dilakukannya di Instagram.

Katanya, dia berkongsi hal tersebut di Instagram kerana dengan cara itu sahajalah dia dapat mengenal pasti golongan yang memerlukan bantuan akibat tersep1t dengan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan.

“Orang yang saya bantu ni bukan orang gelandangan, bukan fak1r m1skin, bukan anak yatim, tetapi saudara Islam kita yang tengah kesusahan sewaktu PKP ni.

“Mereka adalah orang biasa yang memerlukan bantuan, peniaga kecil, orang bawa lori, orang kerja kontrak. Jadi macam mana saya nak connect dengan mereka, saya cadangkan untuk guna platform media sosial.

“Janganlah cakap saya r1ak ke apa, saya dah buat charity ni 10 tahun dah,” katanya. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

– – @kaklangdrimba_eventplanner ribuan terima kasih kepada @kaklangdrimba_eventplanner sponsor hadiah makanan pada Anju n yas so petang ni nk agihkan ! ❤️

A post shared by Zarina Anjoulie (@anjoulielavocah1) on

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#kitasemuasama gerakan kami semakin membesar @yasvger @kak_keto69

A post shared by Zarina Anjoulie (@anjoulielavocah1) on

Terdahulu, Anju dilihat bergerak aktif dalam menghulurkan sumbangan berbentuk barang keperluan kepada mereka yang memerlukan sepanjang PKP.

Gerakan kerja amal itu menerima respons positif dalam kalangan pengikutnya yang turut sama membantunya meringankan beban golongan yang kurang bernasib baik. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Anju slalu pergi jaya grocer so today imagine anju sampai kakak2 cashier dah tunggu dgn hadiah hadiah sumbangan sumpah terharu 😭😭😭😭 #KITASEMUASAMA

A post shared by Zarina Anjoulie (@anjoulielavocah1) on

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Gempak

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Satu Minggu Pernah Berjaya Bantu 1,000 Keluarga, Belanja RM60,000” – Zarina Anjoulie Ded4h Cara Dia Buat Charity"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*