Selepas men1nggal lahir bayi kembar, barulah suami perasan isterinya berperangai pelik sejak awal pernikahan – “Tak sempat lihat anak sulung kami

SELEPAS 10 bulan melayari bahtera rumah tangga, si isteri akhirnya menghembuskan nafas terakhir dalam keadaan koma selepas 14 hari melahirkan bayi kembar perempuan pada petang 31 Mac lalu.

Lebih menyedihkan, wanita tersebut, Nur Nasuha Shafie, 23, tidak sempat melihat mahupun memelvk bayi kembar yang dinanti-nantikan bersama suami, Muhammad Najmi Zulkarnin.

Namun Muhammad Najmi atau lebih mesra disapa Mie berkata, dia reda dengan pemerg1an isterinya itu.

Dia dijangka bers4lin pada 8 Mei ini tapi 31 Mac lalu ada tanda nak bersalin… jatuh dar4h. Jadi saya pun bawa dia ke Hospital Raja Perempuan Zainab II, Kota Bahru selepas zohor.

Mie dan Nasuha berkenalan selama sebulan di Instagram sebelum bertunang.

Doktor terpaksa buat pembed4han kecem4san sebab takut baby lemas. Baby dilahirkan pukul 6.40 petang dan 6.42 petang hari sama. Alhamdulillah kedua-dua selamat dan dalam keadaan sihat.

Selepas bersalin isteri masih sedar. Masa tu dia asyik tanya mana baby tapi baby terpaksa dimasukkan ke w4d sebab lahir tak cukup bulan. Keesokan harinya wife dah tak sed4rkan diri,” katanya.

Menurut Mie lagi, kompl1kasi selepas bersalin yang dialami menyebabkan isterinya tidak sed4rkan diri.

Arw4h memang tak ada s4kit apa. Cuma dia bersalin melalui pembed4han lepas tu ada kompl1kasi dalaman dan terus dia k0ma. 

Hari ke-15 itu dia menghembvskan nafas terakhir tanpa sempat melihat dan memelvk anak sulung kami. Saya masih terkejuut dengan pemerg1an dia tapi saya reda dengan ketentuan Ilahi,” katanya.

Mie yang berasal dari Kampung Pak Kerau, Tumpat, Kelantan turut berkongsi perubahan pada diri isterinya sebelum dijempvt Ilahi.

Pasangan ini disatukan pada Julai tahun lalu.

Sebelum dia k0ma tu kami sempat borak-borak. Masa tu dia asyik minta maaf pada saya. Bukan hari tu je tapi dia selalu minta maaf sejak kami nikah lagi.

Sebelum tidur pun dia minta maaf, sebelum bersalin pun dia minta maaf. Dari mula-mula saya kenal lagi memang dia dah biasa macam tu.

Dia ada juga beritahu t4kut kalau jadi apa-apa kat dia semasa bers4lin. Tak sangka dia pun ada share posting mengenai perkara itu di Facebooknya pada Februari lalu,” katanya.

Hari ke-15 itu dia menghembvskan nafas terakhir tanpa sempat melihat dan memelvk anak sulung kami. Saya masih terkejuut dengan pemerg1an dia tapi saya reda dengan ketentuan Ilahi.

MUHAMMAD NAJMI ZULKARNIN.

Suami.

Jelas anak kedua daripada tujuh beradik itu, dia akan menamakan anak kembarnya itu mengikut nama yang diberikan isterinya sebelum ini.

Isteri sebenarnya sudah ada nama untuk dua nama anak kami. Seorang Madeena Safiyya dan seorang lagi Madeena Sofia.

Jadi saya akan penuhi permintaan isteri selain akan menjaga anak kami dengan penuh kasih sayang. Walaupun isteri sudah tiada, hubungan anak dengan keluarga mentua tidak akan terpvtus,” katanya.

Gambar dimuatnaik Mie di Facebooknya memohon agar isterinya itu sedar semula.

Ditanya mengenai perkenalan mereka, Mie berkata dia mengenali isterinya itu menerusi Instagram.

Kami berkenalan di Instagram selama sebulan. Selepas itu kami bertunang. Rupa-rupanya ayah kami berdua belajar di sekolah sama.

Sepanjang mengenali arwh dia isteri yang baik. Dia pendiam, tidak pernah meminta-minta dan menyus4hkan orang lain. Dia juga amat mengambil berat tentang diri saya,” katanya.

Arwh yang juga anak kedua daripada lima beradik selamat dikebvmikan di Tanah Perkvburan Islam Kampung Ketil, Tumpat kira-kira pukul 2.30 petang Selasa.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Mstar

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Selepas men1nggal lahir bayi kembar, barulah suami perasan isterinya berperangai pelik sejak awal pernikahan – “Tak sempat lihat anak sulung kami"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*