Orang ramai kumpul dana RM1,000 bantu lelaki 80 tahun lunas d3nda akibat mel4nggar Perintah Kawalan Pergerakan

Rakyat Malaysia dan sifat pemurah memang tidak boleh dipisahkan. Apabila melihat ada insan yang sedang dalam kesus4han, rakyat Malaysia akan beramai-ramai berganding bahu membantu mereka, tanpa rasa prejvdis.

China Press

Begitulah hal yang berlaku kepada seorang lelaki warga emas berusia 80 tahun yang bekerja sebagai penoreh getah yang ditimpa mal4ng ini. Menurut China Press, semuanya bermula apabila lelaki tersebut did3nda sebanyak RM1,000 kerana telah melanggar Perintah Kawalan Pergerakan.

Bagaimanapun, kerana lelaki itu tidak lagi bekerja dan tidak mempunyai simpanan yang mencukupi, lelaki itu tidak mampu untuk melunaskan d3nda yang dikenakan kepadanya itu.

China Press

Namun syukurlah, kisah lelaki ini mendapat perhatian warganet dan mereka sama-sama mengumpul dana sehingga mencapai jumlah RM1,000 untuk diberikan kepada lelaki itu agar d3ndanya dapat dilunaskan.

Seorang wakil seterusnya datang melawat lelaki itu di rumahnya, dengan membawa wang sumbangan yang terkumpul, dan turut memberikan topeng penutup hidung dan mulut kepadanya.

China Press

Syukurlah, semuanya telah kembali ke sedia kala dan diharapkan agar semua orang kekal berada di rumah bagi sama-sama memutuskan rantaian penul4ran wab4k virvs

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: ERABARU

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Orang ramai kumpul dana RM1,000 bantu lelaki 80 tahun lunas d3nda akibat mel4nggar Perintah Kawalan Pergerakan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*