Akhirnya Ustaz Abu Syafiq Tampil Kehadapan Perjelaskan Kepada Siapa Status Itu Ditujukan Malam Tadi,Ini Cerita Yang Sebenar

Semalam Ustaz Abu Syaifq mencuri perhatian ramai apabila memuat naik status yang menyatakan meletak gambar dan video orang mis1in yg susah sehingga memalvkan dia adalah ‘a1ib. Har4m!

Melalui satu status Facebook oleh Ustaz Abu Syafiq yang tidak bersetuju jika gambar mereka yang tidak berkempuan dan tidak berbaju di muat naik ke sosial media.

Ramai yang berkata status ini ditujukan kepada Ustaz Ebit, tapi sejauh mana kesahihannya masih belum pasti kerana tiada kenyataan rasmi daripada Ustaz Abu. Ramai yang membuat kesimpulan begitu kerana status itu ditulis setelah Ustaz Ebit memuat naik gambar selepas memberi sumbangan kepada suatu keluarga di utara semenanjung.

Berdasarkan beberapa keping foto yang dikongsikan di Facebook Ebit menampakkan keuzbran kediaman yang didiami datuk bersama cucu-cucunya.

Tidak pasti status itu ditujukan kepada siapa. Namun diharapakan jika ada yang tidak kena atau tidak berpuas hati. Bersemuka lah dan jangan hanya muat naik di media sosial kerana ianya hanya akan menimbulkan fitn4h dan sy4k wasangka orang ramai.

Terkini Ustaz Abu Syafiq, ada buat siaran langsung menjelaskan apa yang bermain di benak netizen.

Ustaz Abu Syafiq beritahu untuk memberi sedekah mesti melibatkan 3 ini.

  1. Pusat Zakat Setempat
  2. Masjid Setempat
  3. YB kawasan tersebut

Penjelasan ini adalah supaya tidak berlaku fitn4h atau syak wasangka ramai bahawa keluarga yang susah itu tidak pernah di bantu. Oleh yang demikian 3 pihak ini hendaklah turut serta dalam menyampaikan sumbangan.

Berkenaan isu status yang dimuat naik oleh Ustaz Abu Syafiq semalam, beliau menjelaskan status tersebut adalah untuk persatuan yang berada di negara luar dan kesannya ade berlaku di negara Malaysia iaitu kumpul duit derma tapi tidak disalurkan dengan betul dan dibelanja untuk kepentingan pemilik pertubuhan tersebut.

Menjawab mengenai Ustaz yang ditanyakan kepadanya, Ustaz Abu Syafiq jelaskan beliau tidak ambil tahu langsung dan tidak pernah berjumpa. Beliau menjelaskan juga status `Meletak gambar dan video orang misk1n yg susah sehingga memalukan dia adalah ‘aib. Har4m!. bukan ditujukan kepada siapa-siapa didalam negara ini. Ustaz Abu juga beritahu beliau tidak tahu menahu ada gambar atau video seorang Ustaz memberi sumbangan dan Ustaz Abu hanya fokus pada fatwa.

Semoga penjelasan ini dapat membantu netizen. Sedikit klip video penjelasan Ustaz Abu Syafiq.

VIDEO :

kredit: RJSohor

Video FB Ustaz Abu Syafiq

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : penakita.pw

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Akhirnya Ustaz Abu Syafiq Tampil Kehadapan Perjelaskan Kepada Siapa Status Itu Ditujukan Malam Tadi,Ini Cerita Yang Sebenar"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*