“Siapa saja yg hentam Ustaz Ebit” – Adi Putra Dedah Sesuatu Yang Mengejuutkan

Baru-baru ini, tular di laman sosial tentang kekec0han dan beberapa kec4man yang telah dilemp4rkan kepada  pendakwah bebas tanah air iaitu Ebit Irawan bin Ibrahim Liew atau lebih mesra di sapa sebagai Ustaz Ebit Lew. Semenjak negara dilanda w4bak peny4kit C0v1d-19, antara insan-insan yang giat membantu orang ramai terutamanya pekerja barisan hadapan adalah Ustaz Ebit sendiri dan perkara ini telah disalah erti oleh beberapa pihak.

Setelah telah lama tidak mendengar khabar dan menyepi dari industri hiburan, pelakon lelaki Mohamed Hadi Putera atau lebih dikenali sebagai Adi Putra ini akhirnya telah meluahkan rasa kes4l dan ke tidakpuashatiannya dengan perkara yang sedang tul4r ketika ini. Tidak hanya berdiam diri, selebriti kelahiran Singapura ini telah menggunakan platform laman sosialnya untuk mempertahankan Ustaz Ebit.

Mendapat sindi1ran dari seorang yang juga merupakan pendakw4h bebas, Ustaz Ebit Lew telah mendapat sokongan dari pelbagai pihak berkenaan perkara itu. Individu tersebut telah dikatakan memuatnaik kenyataan yang berbaur sindiran dengan mengatakan perbuatan yang dilakukan oleh Ustaz Ebit adalah perkara yang r1ak.

Kenyataan individu tersebut telah mendapat kec4man dan dikrit1k ter0k oleh warganet. Walaupun sudah membuat penjelasan dalam siaran langsung di Fb, perkara ini masih berlarutan dan dibahas oleh warga netizen yang tidak berpuas hati mengenai perkara tersebut.

Sebagai seorang selebriti yang turut berada di pihak Ustaz Ebit, Adi Putra sendiri telah memuatnaik kenyataan yang mengatakan bahawa dia tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan kepada mana-mana pihak yang membuat krit1ikan dan kec4man kepada Ustaz di laman sosial. Walau tidak mempunyai apa-apa hubungan d4rah, keikhlasan Ustaz Ebit dalam membantu mereka yang dalam kesusahan ini telah mendapat perhatian Adi Putra dan kebanyakan para netizen sekali.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Siapa saja yg menghentam Ustaz @ebitlew tanpa usul periksa, Saya tak teragak utk KEDEPAN. Biar Menunjuk yg ada Niat dari Dihentam pada yg Lemah. Jgn hanya berani bercakap maupun yg comment kalau tak GENTLE. Harap Maklum. ☝️ #taatpadayangsatu

A post shared by ADI PUTRA #taatpadayangsatu (@adpadiputra) on

Kenyataan yang dikeluarkan oleh Adi Putra itu telah mendapat perhatian oleh mereka yang turut menyokong tindakan yang bakal dilakukan oleh Adi Putra sendiri. Kebanyakan mereka telah mngalkan banyak komen positif bagi menyokong segala per1t jerih yang telah dilakukan oleh Ustaz Ebit selama ini adalah sesuatu perkara yang bagus dan wajar dicontohi bukan seperti apa yang diwar-warkan.

Kebaikan yang dilakukan oleh Ustaz Ebit merupakan sesuatu yang dikagumi dan telah menjadi idola buat ramai orang termasuk Adi Putra sendiri. Semoga kesalahfahaman ini dapat berakhir dengan segera dan dapat diselesaikan dengan baik oleh Ustaz Ebit dan individu tersebut agar dapat menghent1ikan kec4man neg4tif terhadap sesama sendiri.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Instagram Adi Putra via Orenlaici

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Siapa saja yg hentam Ustaz Ebit” – Adi Putra Dedah Sesuatu Yang Mengejuutkan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*