Tengku Emma Kini Jadi Burvan Netizen Gara-Gara Rohlngya! Ini Tindakannya, Und4ng Am4rah Ramai

Isu pel4rian Rohi1ngya menjadi topik hangat di media sosial sejak akhir-akhir ini. Ianya berikutan tersebar d4kwaan Presiden Persatuan Rohi1ngya Malaysia yang menuntut beberapa hak serta kelonggaran buat mereka ketika berada di negara kita.

Sudah pasti perkara ini suatu hal yang mampu menggug4t negara dan menjadi kerisauan ramai pihak. Sedangkan rakyat sendiri pun tak sempat untuk dipedulikan ini kan pula orang luar. Bak kata pepatah kera di hutan disusukan, anak di rumah mti kelap4ran.

TENGKU EMMA MINTA MALAYSIA MENERIMA PENDATANG ROH1NGYA

Jika anda masih ingat, baru-baru ini negara kita digemp4rkan dengan berita pendatang asing tanpa izin dari Rohi1ngya yang cuba menyelinap masuk ke negara kita. Namun berjaya dipatahkan oleh pihak berkuasa.

Sumber Facebook Lynn Castello

Sejurus kejadian, duta TERC ke Malaysia iaitu Tengku Emma Zuriana Tengku Azmi ada menegaskan bahawa tindakan Malaysia yang menghalang mereka masuk adalah tindakan yang membhayakan ny4wa mereka.

Jelasnya lagi, kerajaan Malaysia perlu menerima kedatangan mereka secara terbuka dan menempatkan dalam satu tempat kuar4ntin bagi menangani isu wab4k Cov1id-19.

Hak Rohi1ngya yang cuba dipertahankan oleh Tengku Emma ini sekali gus mengundang rasa kurang selesa rakyat Malaysia. Tambahan pula dengan isu presiden etnik berkenaan yang mula menyuarakan hak sama rata.

KAMI TAK MAHU MEREKA!-NETIZEN

Seorang pengguna Facebook yang dikenali sebagai Lynn Castello meluahkan pendapatnya mengenai tindakan Tengku Emma ini. Dia menolak sekeras-kerasnya tindakan Tengku Emma yang mana menyantuni pel4rian Roh1ngya walhal rakyat sendiri masih ada yang dalam kesusahan.

Melihat kepada reaksi netizen yang lain, rata-rata turut memberi reaksi kurang baik dan menganggap perju4ngan Tengku Emma ini boleh mendatangkan masalah kepada negara kelak.

Sumber Facebook
Sumber Facebook

Lihat sahaja keadaan di pasar borong Selayang, puak Rohi1ngya mula menguasai tempat berkenaan yang memungkin mendatangkan masalah sosial, kesihatan dan banyak lagi.

Kesimpulannya, semoga keselamatan negara kita terpelihara daripada anasir-anasir luar yang mampu menggugat kedaulatan negara.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Meecks.com

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Tengku Emma Kini Jadi Burvan Netizen Gara-Gara Rohlngya! Ini Tindakannya, Und4ng Am4rah Ramai"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*