Abu Syafiq istihar pertelingkahan Ilmiah dgn Dr Asri, sempena Bulan Ramadhan

Sejak awal Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) diumumkan kerajaan, Ustaz Ebit dilihat bertungkus lumus berusaha menghulurkan bantuan kepada mereka yang memerlukan khususnya petugas barisan hadapan dan orang susah. Pelbagai gambar dan video dikongsikan oleh pendakwah tersebut sehingga membuatkan ramai terharu dan sebak.

Namun, seorang pendakwah Ustaz Abu Syafiq didakwa memuat naik status seakan kurang bersetuju dengan apa yang dilakukan Ustaz Ebit Lew.. Menurutnya, meletak gambar dan video orang miskiin yang svsah sehingga memalvkan mereka adalah perbuatan h4ram. Sejak dari itu, pelbagai kontrov3rsi di cetuskan oleh Abu Syafiq.Bermula dari kes S4man 1 Billion Dato Aliff Syukri, sindiran kepada Menteri Agama isu nikah online, sindiran kepada Najib Razak isu ‘Malu Apa Bossku”, kes saman 1 juta personaliti TV Amin Idirs,  video mahu menghapvskan tulisan cina, dan yang terbaru sind1ran kepada Mufti Perlis Dr Asri.

Selepas ditegvr oleh Dr Asri soal keikhlasan, Abu Syafiq terus memuat naik 2 posting menyindir Dr Asri. Tidak cukup dengan itu, Abu juga juga memuat naik video lama tazkirah Dr Asri mengenai  agama Hindu. Hari ini, Abu Syafiq memuat naik lagi video mencabar untuk berdebat semula dengan Ustaz Salman

“Medan Pertelingk4han Ilmiah Dibuka Semula. UAS vs Pro Wahhabi: tulis Abu Syafiq’

Menurut Abu Syafiq, krit1kan Dr Ari terhadap beliau sebelum ini langsung tidak ilmiah bahkan lebih kepada kutvkan.

“Saya istihar sempena Bulan Ramadhan ini saya bukak semula pertelingkahan Ilmiah, beradab, tiada m4ki, tiada kutvkan antara saya Ustaz Abu Syafiq dengan mereka yang pro wahabi. Saya juga akan jawab persoalan Ustaz Salman dengan syarat ilmiah beradab dan tidak m4ki. Tunggu pertelingkahan ilmiah, beradab antara saya dengan pro wahabi dan Dr Asri”

Usop Wilcha Nak Lvdah Muka Abu Syafiq

Terbaru, tular di media sosial satu video dimana pendakwah itu mencadangkan agar menghapuskan tulisan Cina. Kenyataan pendakwah bebas itu sekaligus mencetuskan kem4rahan netizen.

Video Abu Syafiq tersebutturut mendapat reaksi pelakon Usop Wilcha yang berseloroh memohon pendapat daripada pihak polis untuk melvah dan menghvmban Ustaz Abu Syafiq ke dalam sungai sekiranya terjumpa dengan pendakwah bebas itu.

“Kepada PDRM, minta maaf kalau teman (saya) nak tanya dan mintak pendapat. Boleh tak andai kata teman jumpa ‘makhluk’ dalam gambar ini, teman ludah dekat muka dia dan lempor (lempar) dekat sungai.

“Kalau tak boleh tak apa, teman tanya saja dulu. Sudah makin ramai sangat individu buat kenyataan secara terbuka macam ini,” tulisnya di Twitter.

Berdasarkan gambar Ustaz Abu Syafiq yang dimuat naik, ia adalah daripada video tular dimana pendakwah itu cadang untuk menghapvskan tulisan Cina.

Pelakon kelahiran Kuala Kangsar, Perak itu popular dengan dialog ‘kito bakor aje’ menerusi wataknya yang berkerusi roda dalam filem Zombi Kampung Pisang dan Hantu Kak Limah Balik Rumah.

“Rakyat Malaysia tolak agamawan tandvs akhlak…” – Amin Idris tekad ‘l4wan’ Abu Syafiq

“Saya nekad untuk tidak memohon maaf…” Itulah yang dikatakan oleh personaliti TV Amin Idris, apabila diminta mengulas mengenai tuntutan maaf dan s4man RM 1 juta yang dibuat oleh pihak Ustaz Abu Syafiq terhadapnya.

Tuntutan s4man itu dibuat oleh Ustaz Abu Syafiq berikutan status dimuat naik Amin di laman sosial pada Sabtu lalu membabitkan isu dengan pendakwah bebas, Ustaz Ebit Lew yang dianggap menjatvhkan reputasi.

Bukan saya seorang yang melihat keb1adaban dia

Menurut Amin, setelah mendapat nasihat daripada peguamnya, dia memutuskan untuk meneruskan kes ini ke muka pengadilan, malah tindakannya itu mendapat sokongan ramai.

“Saya bersyukur kerana bukan saya seorang yang melihat keb1adaban dia. Dalam masa sama, ini menambah motivasi untuk teruskan berjuang. Lebih jelas ini juga tanda rakyat Malaysia men0lak agamawan yang tandvs akhlak…”

Balas surat s4man Ustaz Abu Syafiq

Difahamkan kini, pihak Amin sudah bersedia mengarahkan peguam yang mewakilinya untuk memb4las surat tuntutan daripada Abu Syafiq.

Terdahulu, pihak Ustaz Abu Syafiq, menuntut Amin membuat permohonan maaf di semua medium media dalam tempoh tujuh hari, berserta tvntutan RM 1 juta.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: MUSANGVIRAL

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Abu Syafiq istihar pertelingkahan Ilmiah dgn Dr Asri, sempena Bulan Ramadhan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*