[VIDEO] ‘Mer4ung Muhammad Muhammad’ – Neelofa ‘Throwback’ Kisah Di Padang Arafah

Sebelum ini, Neelofa pernah kongsi pengalaman beliau ketika berada di Padang Arafah dimana hujan lebat dan angin kenc4ng secara tiba-tiba turun ketika umat Islam sedang wukuf. Kejadian yang berlaku pada tahun lepas tersebut merupakan ibadah haji kali kedua yang dilakukan pengacara popular itu.

Terbaru, Neelofa sekali lagi buka kisah Padang Arafah ketika live bersama Alif Satar di Instagram semalam. Menurutnya, saat hujan lebat membasahi bumi Arafah, satu kejadian menakjubkan berlaku apabila dia melihat kalimah Muhammad di atas awan. Fuh merem4ng dengar..

Hujan di arafah

Tengah-tengah selawat, hujan titik-titik. Saat hujan titik atas i, i pandang mak. Terkejuut. Hujan kat Arafah? I’m speechles. I menangis-menangis kerana i antara orang terpilih untuk merasa pengalaman tersebut yang dorang cakap berapa belas tahun tak hujan.

Pengalaman luar biasa itu berlaku kira-kira pukul 2.30 petang dan dia berada di luar khemah bersama ibunya. Sebaik hujan turun, beliau tergaman dan menangis tidak henti-henti kerana terharu menjadi insan terpilih memandangkan Padang Arafah sudah lama tidak dituruni hujan.

Kalimah Nabi Muhammad di atas awan

Tengah-tengah doa ada cahaya di antara awan. Ada kalimah Muhammad. Semua melal4k, mer4ung macam tak percaya. Awan tu macam bergerak cepat sebab hujan. And another one keluar lagi, and the last one keluar Muhammad Rasulullah.

Menurut Neelofa, mereka menangis dalam tangisan saat terlihat kalimah Muhammad di awan. Walaupun perkara itu berlaku dengan pantas, namun beberapa jemaah disitu sempat merakam momen tersebut.

Tambah Neelofa lagi, saat kejadian itu berlaku, beliau melihat kesemua jemaah haji mer4ung menangis melihat kebesaran Allah. Apa yang memeranjatkan apabila pakcik beliau turut merasai pengalaman sama ketika berada disana sebelum ini.

Sumber : Neelofa

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: OHBULAN

Apa komen anda?

Be the first to comment on "[VIDEO] ‘Mer4ung Muhammad Muhammad’ – Neelofa ‘Throwback’ Kisah Di Padang Arafah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*