Baru Je Netizen Seru Sokong Butik, Ust Ebit Lew Muat Naik Status Minta Pertolongan

Kalau anda fikir netizen tidak ada kuasa, anda harus fikir banyak kali. Boleh diibaratkan pantang dicabar, mereka terus menyahut. Pantang buat salah sikit memang satu per satu dib0ngkarnya.

Dunia di hujung jari menyebabkan rakyat kita mudah menerima sesuatu maklumat. Namun harus diingat, kerana dunia di hujung jari ni juga lah kita perlu jaga tutur kata dan budi bicara.

Lihat sahaja kejadian beberapa hari lepas berkaitan sebuah jenama pembekal kain yang terkenal di Negara kita yang telah menyentuh isu bangsa Melayu.

Baru-baru ini, kec0h di media sosial mengenai sebuah jenama pembekal kain popular yang dida4kwa menyentuh isu bangsa Melayu sehingga menimbulkan rasa ber4ng dalam kalangan netizen.

Justeru, terdapat segelintir individu yang berhasrat bagi memboikot jenama tersebut dan memilih butik lain sempena menjelang bulan Syawal tidak lama lagi.

Seorang pengguna laman Facebook, Hazwan Iskandar menyeru orang ramai untuk memberi sokongan dengan membeli pakaian di butik pendakwah terkenal ustaz Ebit Lew iaitu Elew’s Design di Bangi, Selangor.

“Kepada semua umat Islam di Malaysia…”

“Apa kata mulai sekarang korang beli kat kedai ustaz Ebit Lew yang telah banyak membantu orang susah di negara ini.

“Mari kita beli baju kat kedai ustaz, saya mesti beli dua pasang baju raya nanti,” tulisnya menerusi group ‘Sayap Kanan Fan Club’.

Perlu 100 Tukang Jahit

Dengan sokongan padu dari netizan, Ebit Lew memuat naik satu status mencari 100 tukang jahir kerana jualan baju di kilang naik mendadak. Berikut posting Ebit Lew

“Saya perlu 100 tukang jahit di kilang saya. Jahit beribu kurta & baju melayu. Ramai sangat order. Habis baju elews design-ebitlew”

Posting ringkas Ebit Lew itu telah mencapai 13 ribu perkongsian selepas 1jam dimuat naik.

Rata-rata netizen memberikan reaksi positif dimana turut menyatakan sokongan padu terhadap kenyataan Hazwan bagi membeli koleksi kurta lelaki di butik berkenaan.

Walaubagaimanapun menerusi laman Instagram butik tersebut, sesi pembelian hanya dilakukan secara ‘online’ dan butik telah ditutup buat sementara waktu.

Mereka yang ingin membuat pembelian masih lagi boleh dilakukan dengan melayari laman Instagram yang telah disertakan diatas.

Semoga Allah mempermudahkan urusan Ust Ebit Lew dalam perniagaan dan urusan dakwah beliau supaya lebih ramai orang yang memerlukan di Malaysia dapat dibantu oleh beliau.

Boss Jakel Mohon Maaf

Hari ini pihak Jakel tampil mohon maaf kepada orang Melayu yang tersinggung. “DENGAN rendah hati, saya mewakili seluruh ahli keluarga dan rangkaian perniagaan Jakel memohon maaf kepada rakyat Malaysia khususnya orang Melayu yang tersinggung dengan kenyataan adik saya (Muzaffar),” kata Pengarah Urusan Kumpulan Jakel, Datuk Mohamed Faroz Mohamed Jakel.

Beliau membuat permohonan maaf itu susulan kenyataan adiknya yang tular di media sosial dan mencetuskan rasa tidak senang dalam kalangan warganet disebabkan ia disifatkan berbaur pengh1inaan kepada orang Melayu.

Menurut Mohamed Faroz, beliau sendiri k3sal dan marah dengan tindakan adiknya apatah lagi beliau sedar dan mengakui orang Melayu adalah penyokong terbesar perniagaannya selama ini.

“Saya berharap masyarakat dapat memaafkan sebarang khilaf yang dilakukan seluruh ahli keluarga dan pekerja saya. Saya mungkin agak berem0si dalam hal ini tetapi (saya) benar-benar kec3wa dan sedih dengan apa yang berlaku,” katanya.

Kenyataan Muzaffar semalam tular apabila dia dikatakan menghi1na orang Melayu menerusi hantarannya di media sosial sehingga mencetuskan kem4rahan warganet khu

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Musangviral

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Baru Je Netizen Seru Sokong Butik, Ust Ebit Lew Muat Naik Status Minta Pertolongan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*