Umy akhirnya akui kesilapan diri. Muncul eksklusif dalam Youtube

Siti Rohayu yang mesra dipanggil Umy memuatnaik beberapa ‘posting’ termasuk video menjelaskan keadaan sebenar mendakwa tudvhan kh4Iwat itu dirancang keluarga mentua.

Malah lebih mengejutkan, Umy mendedahkan fitn4h yang dirancang itu ada kaitan dengan wang insurans suaminya yang bakal diterima tidak lama lagi.

Berikut posting terkini dari Rohayu dan dia muncul dalam satu temu buak ekslusif dalam rancangan youtube

“Semoga semuanya kembali jernih, Biarkan semua berlalu, Semoga kita semua terbuka pintu hati memaafkan dan menerima dengan Baik Ape yang telah terjadi, G4duh tervk macam mana sekalipun, sama2 muhasabah diri, Dalam marah kadang2 tidak sedar bersuara tanpa selindung lagi, umy akui kesilapan diri, biar hakim tentukan kes umy nanti…..”

EKSKLUSIF ! Akhirnya Siti Rohayu Tampil Menceritakan Apa Yang Berlaku Di Sebalik Kejadian

Penjelasan pihak JHEAT

Sementara itu, Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu (JHEAT) bahagian Penguatkuasaan menolak dakwaan penyebaran berita yang mendakwa jabatan berkenaan mengani1ayai seorang wanita berusia 30 tahun dengan tuduhan berkh4Iwat dengan adik angkatnya berusia 28 tahun di rumah di daerah Besut.

Mengakui sedia maklum dengan status dimuat naik wanita tersebut, Ketua Pegawai Penguatkuasa Syariah JHEAT, Mohd Adnan Abdullah tampil besuara.

Kata Adnan, pihaknya terkilan apabila khabar angin itu disebarkan sedangkan pihaknya melakukan serbuan berdasarkan prosedur operasi standard (SOP) JHEAT dan penahanan itu dilakukan selepas mengambil kira pelbagai faktor.

” Saya sahkan memang kita ada melakukan serbuan di sebuah rumah di Besut kira-kira jam 11.20 malam hasil aduan dan risikan dijalankan terdapat seorang lelaki yang kerap keluar masuk di rumah tersebut.

” Pemeriksaan lanjut mendapati terdapat lapan orang termasuk empat kanak-kanak di dalam rumah berkenaan.

” Dalam serbvan itu, kita menahan dua wanita yang juga pasangan adik-beradik dan seorang lelaki yang didakwa adik angkat kepada dua beradik itu,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.

Mohd Adnan berkata, pihaknya sedia maklum penahanan itu bakal menimbulkan pelbagai reaksi memandangkan suami wanita terbabit turut berada di rumah sama selain terdapat kakaknya yang berusia 40-an.

” Wanita dan adik angkat itu ditah4n atas kesaIahan kh4Iwat manakala kakak kepada wanita terbabit pula dit4han kerana bersub4hat.

” Kita tidak nafikan suaminya ada di rumah berkenaan dan mereka mendakwa lelaki terbabit anak angkat kepada keluarga mereka.

” Namun ia tetap menjadi kesaIahan kerana mereka bukan mahram apatah lagi suami wanita terbabit sedang s4kit,” katanya.

Jangan anggap bukan kesaIahan meskipun ada ahli keluarga lain

Dalam hal ini, Mohd Adnan berkata, masyarakat tidak boleh menganggap ia tidak menjadi kesaIahan sekiranya di dalam rumah berkenaan terdapat ahli keluarga yang ramai.

Katanya, apabila terdapat lelaki yang bukan m4hram, ia juga menimbulkan syak yang menjadi kesaIahan.

” Dalam kes ini, JHEAT sudah membuat risikan sebelum mengambil tindakan dan bukannya sewenang-wenangnya mengambil tindakan sedemikian.

” Kes ini masih dalam sias4tan dan kita harap semua pihak tidak membuat sebarang spekulasi kerana serbvan dilakukan selepas menjalankan risikan.

” Kes disi4sat Seksyen 31 Enakmen KesaIahan Jnay4h Syariah (Takzir) (Terengganu) 2001 iaitu kh4Iwat dan Seksyen 55 enakmen sama kerana penyubahatan,” katanya.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : http://trendingsangat.pw/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Umy akhirnya akui kesilapan diri. Muncul eksklusif dalam Youtube"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*