Hafreez Adam dedah pernah ceder4kan diri sendiri – “Aku sudah tidak war4s, botakkan sebelah kepala kerana mar4h… kerana kemurvngan”

SELEPAS lama berfikir, pelakon Hafreez Adam akhirnya membuat keputusan untuk mendedahkan bahawa dia pernah berhadapan dengan masalah kemurvngan sekitar tahun 2013.

Hafreez berkongsi semula pengalaman itu menerusi blog peribadinya dengan tujuan dapat membantu orang lain yang mengalami masalah yang sama.

“Aku ambil keputusan untuk kongsi ini, walaupun kemungkinan akan kena serang balik tapi aku menyedari bahawa sangat penting untuk membantu. Tapi tolong, baca dengan positif.

“Harap dengan perkongsiani ini, Abe (abang) boleh tolong sesiapa yang ada masalah sama dan akhir sekali, berbuat baik antara satu sama lain. Stay strong everybody,” tulisnya menerusi Instagram.

Hafreez berharap netizen membaca penulisannya secara positif.

Menerusi laporan mStar pada Isnin, Hafreez mengakui dirinya seorang pengecvt selepas terbaca penulisannya di blog yang ditarik semula daripada tatapan umum.

Hafreez berkata dia bertindak menyimpan semula penulisan mengenai dirinya kerana enggan membiarkan orang luar melihat kelem4han dan menilai dirinya melalui catatan itu.

Dalam pada itu, menerusi perkongsian di blog miliknya itu Hafreez mendedahkan dia melalui masalah kemurungan yang agak seri1us sehingga pernah mencederakan dirinya sendiri.

“Aku seorang sahaja, hari-hari seorang. Aku tidak mahu keluar, aku tak rasa nak ada orang disekeliling cuma rasa macam tak boleh nak hadap saja, tak boleh nak lawan lagi.

“Aku dalam keadaan tertek4n, semuanya kelihatan buruk untuk aku. Aku macam bang4ng, tak tahu nak keluarkan macam mana sebab aku simpan seorang diri sepanjang dalam hidup.

 

Saya mahu lepaskan kesaki1tan itu. Tapi ia hanya pemikiran yang gi1la dan sesuatu yang bod0h

HAFREEZ ADAM

PELAKON

“Aku sudah tidak war4s, bot4kkan sebelah kepla kerana mar4h… kerana kemurvngan? Aku tak tahu. Aku tak berani guna perkataan kemurvngan itu sebenarnya.

“Sebab tak tahu apa yang aku sedang hadapi dan sebenarnya masih tidak tahu. Tapi benda pertama aku buat beberapa hari lalu, aku mula cederakan diri sendiri,” ujarnya.

Kata Hafreez, tindakannya menceder4kan diri sekadar ingin melepaskan kesak1itan yang disimpannya seorang diri.

“Ini sangat penting, aku bukan cuba untuk bunvh diri pun. Tidak pernah niat pun. Tak pernah terlintas di fikiran. Aku hanya mahu kesak1itan ini berlalu pergi.

Hafreez ambil keputusan untuk kongsi semula penulisannya pada tahun 2013 di blog.

“Aku mahu lepaskan kesak1itan itu. Tapi ia hanya pemikiran yang gi1la dan sesuatu yang bod0h,” kata bekas tunang kepada pelakon Zara Zya.

Bagaimanapun, Hafreez meluahkan rasa syukur mempunyai tiga orang rakannya yang menyedari perkara itu dan menyelamatkannya daripada kegel4pan.

“Aku berasa lebih baik selepas setiap kecederaan itu. Buat aku rasa lega. Aku rasa okay untuk beberapa jam sebelum ceder4kan diri lagi.

“Apa yang terjadi, aku simpan seorang. Tak ada seorang pun rakan rumah tahu apa yang aku sedang hadapi masa mula-mula itu. Tapi Aiman, Hairie dan Haziqah selamatkan aku.

Sementara itu, Hafreez berkata, dia juga memberont4k dan tidak menunaikan ibadah solat pada umurnya 18 tahun.

Hafreez mendapat ketenangan dan diberi rezeki selepas kembali kepada Allah.

Bagaimanapun, dia menyedari apa yang dilakukan itu hanya membuatkan dirinya lebih tervk sehingga akhirnya dia kembali mencari dan meminta kekuatan daripada Allah.

Hafreez berkata, dia sedikit demi sedikit dia mendapat ketenangan dan diberi rezeki yang tidak disangka-sangka.

“Jujur… aku berhenti solat masa umur 18 tahun. Mak marah seratus kali tapi aku tidak peduli.

“Aku kembali kepada Allah dan berdoa setiap hari selesai solat. Ya Allah, kau berikan lah kekuatan dan ketenangan yang senantiasa kepada hambamu ini. Kau berikan lah aku kekuatan untuk menghadapi segala ujian, cabaran dan dugaan dari mu, Ya Allah”

“Alhamdulillah… aku diberi kekuatan dan ketenangan sedikit demi sedikit. Allah murahkan rezeki aku. Hidup aku sibuk dengan kerja dan kerjaya sehingga aku tak sedar.

“Dalam tempoh aku leka berkerja. Aku diberi kekuatan dan ketenangan untuk meneruskan hidup dengan lebih positif dan menjadi manusia yang redha. Aku lupa semua masalah aku. Alhamdulillah,” ujarnya.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: MSTAR

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Hafreez Adam dedah pernah ceder4kan diri sendiri – “Aku sudah tidak war4s, botakkan sebelah kepala kerana mar4h… kerana kemurvngan”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*