Tiga Wanita M4ki Polis Dengan Perkataan Kes4t, Mar4h HANYA Sebab Ditegvr Main Mercvn

Dalam kejadian di Kerayong, Bera Pahang salah seorang daripada tiga orang wanita dilihat membaling mercvn sebelum pegawai polis berhenti di hadapan rumah untuk menasihatkan wanita tersebut agar berhenti daripada bermain mercvn.

Tindakan itu membuatkan wanita tersebut mar4h, sebelum seorang lagi wanita tiba diperkarangan rumah tersebut dengan menaiki proton Waja, memaki pegawai polis itu dengan perkataan kes4t.

Tidak cukup dengan itu, keluar seorang lagi wanita dari dalam rumah tersebut dan melakukan perkara serupa, lapor Berita Harian.

So disebabkan itu ketiga-tiga wanita tersebut ditah4n atas sebab mengeluarkan perkataan kes4t dan menghalang tugas polis.

Semua susp3k mempunyai hubungan keluarga dan berusia antara 21 hingga 45 tahun ditah4n pada 8.45 malam, Rabu lalu oleh pasukan yang menjalankan operasi pematuhan Perintah Kawalan Pergerakan di kawasan terbabit.”-Ketua Polis Daerah Bera, Deputi Superintendan Mansor Samsudin

Semua mereka kini direm4n selama tiga hari bermula semalam dan disias4t dibawah 3 seksyen iaitu :

Seksyen 6 Akta Bahan Letvpan 1957 yang jika sabit kesal4han boleh dihukvm penj4ra maksimum tujuh tahun dan d3nda sehingga RM10,000 atau kedua-duanya jika sabi1t kesal4han.

Seksyen 186 Kanun Keseks4an iaitu menghal4ng tugas penjawat awam yang jika sabit kesal4han, boleh dipenj4ra sehingga dua tahun atau dend4 tidak kurang RM10,000 atau kedua-duanya

Seksyen 14 Akta Kesal4han-kesal4han Kecil 1955 yang boleh didenda tidak lebih RM100 kerana mengeluarkan kata kes4t.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: LOBAKMERAH

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Tiga Wanita M4ki Polis Dengan Perkataan Kes4t, Mar4h HANYA Sebab Ditegvr Main Mercvn"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*