“Netizen Hent4m Seniman Kerana Saya” Wan Maimunah Buka Mulut Cerita Perkara Sebenar

Sebut sahaja nama Wan Maimunah, pasti ramai tahu pelakon veteran itu sememangnya popular dengan watak air mata. Baru-baru ini hang4t diperkatakan apabila tul4r videonya menerima sumbangan sambil menangis.

Bagaimanapun, Wan Maimunah berkata beliau bukannya sengaja menangi1s atau menunjuk perasaan sebak di khalayak ramai. Namun, beliau sangat mudah meniti1skan air mata, lebih-lebih lagi saat berdepan dengan kemelvt hidup.

“Saya tahu ramai peminat sayangkan saya. Melihat saya menangis sambil menerima sumbangan, mereka beranggapan saya dipinggi1rkan. Sedangkan, saya menangi1s bukan tiada siapa menghulurkan bantuan atau menjenguk saya.

“Saya terharu menerima kunjungan Ustaz Sheikh Mohammad dan beberapa ustaz muda di kediaman anak angkat di Kota Puteri, Batu Arang, Selangor. Mereka sanggup menghantar bantuan biarpun saya duduk jauh,” katanya.

Ujarnya lagi, dia sedih sehingga jatuh sakit susulan videonya itu ramai yang mengec4m Persatuan Seniman Malaysia (SENIMAN) kononnya tidak menghulurkan bantuan kepadanya sedangkan mereka paling awal memberi bantuan kepadanya.

“Bagaimanapun, netizen tersalah anggap, mereka mengec4m Persatuan Seniman Malaysia (SENIMAN) terutama presidennya, Zed Zaidi dengan tervk. Saya sedih hingga tak terkata.

“Saya amat sedih, nak bangun pun tak berdaya dan kena pegang dinding terlebih dahulu. Netizen hentam SENIMAN kerana saya. Tentunya, saya rasa bersalah. Sedangkan SENIMAN antara persatuan terawal yang menghulurkan bantuan kepada saya,” katanya kepada BH Online.

Dalam pada itu, Wan Maimunah berkata beliau masih sihat, namun kesihatan agak terjejas kerana runsing dengan isu yang ditimbulkan netizen itu sehinggakan tiada selera makan.

“Ada yang anggap saya saki1t, tetapi Alhamdulillah, saya masih sihat. Cuma kesihatan agak terjejas apabila runsing dengan isu yang ditimbulkan netizen.

“Saya terfikir apa agaknya anggapan Zed dan persatuan lain terhadap saya apabila netizen menyalahkan mereka. Saya m4lu dan bimbang mereka terasa hati. Kesihatan saya terjejas berhari-hari, langsung tiada selera nak makan. Hanya minum air kosong,” katanya.

Kini menumpang di rumah anak angkatnya, Wan Maimunah meluahkan rasa syukur rezekinya sentiasa mencukupi, malah ada kala sumbangan diberikan dihulurkan kepada keluarga lain yang memerlukan.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: ROTIKAYA

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Netizen Hent4m Seniman Kerana Saya” Wan Maimunah Buka Mulut Cerita Perkara Sebenar"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*