Zarina Anjoulie Sam4n Fitn4h Amyza Aznan RM3 Juta

Sebelum ini hangat diperkatakan mengenai kemelut antara Zarina Anjoulie dan Amyza Aznan apabila pelakon sensasi itu atau lebih mesra dipanggil Anju menuntut pampasan sebanyak RM3 juta serta permohonan maaf.

Nampaknya, Anju telah pun menfailkan sam4n fitn4h RM3 juta terhadap Amyza pada 23 April lalu berhubung isu bantuan khusus bagi golongan artis susulan Bantuan Prihatin Nasional (BPN).

Anju menfailkan sam4n tersebut menerusi Tetuan Nurul Hafidzah & Associates dengan menamakan Amyza sebagai defendan tunggal.

Difahamkan, kes itu disebut secara dalam talian (e-Review) di hadapan Timbalan Pendaftar Mahkamah Tinggi, Farah Shuhada Ramli semalam dan menetapkan 28 Mei ini untuk pengurusan kes.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Yes masih berjalan

A post shared by Zarina Anjoulie (@anjoulielavocah1) on

Melalui carian dalam e-filing, Zarina Anjoulie mendakwa selepas pengumuman kerajaan berhubung BPN kepada golongan B40 dan M40 berpendapatan bulanan RM8,000 ke bawah, sebahagian artis menyuarakan pendapat mereka kerajaan perlu memberikan ‘bantuan khusus’ buat penggiat seni negara.

Zarina kemudian mendakwa dia telah memuat naik video di laman sosial Instagram pada 28 Mac lalu menyatakan bahawa “bantuan khusus” itu tidak perlu dan golongan artis yang layak boleh memohon BPN seperti rakyat lain.

Zarina menyuarakan pendapat bahawa golongan artis berpendapatan besar seharusnya mempunyai wang simpanan mencukupi untuk menyara diri mereka sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Dakwanya lagi, pada 29 Mac lalu satu kumpulan dikenali sebagai “BANTUAN COV1D-SENI 2020” telah ditubuhkan menggunakan aplikasi Telegram yang membincangkan mengenai bantuan COV1D-19 kepada artis.

Zarina mendakwa melalui kumpulan itu Amyza mengeluarkan kenyataan fitn4h terhadapnya menyebabkan ramai ahli kumpulan berkenaan turut dipengaruhi oleh fitn4h itu.

Akibat kenyataan fitn4h itu, Zarina mendakwa dia mengalami kemurungan kerana dimalukan, sed1ih, saki1t hati dan reputasinya turut terc44lar.

Zarina memutuskan untuk menuntut ganti rugi am atas kehilangan reputasi berjumlah RM3 juta, ganti rugi teladan, faedah dan permohonan maaf.

Malah, Amyza juga dihalang daripada mengeluarkan sebarang bentuk kenyataan memfitnah, memalvkan atau menjatuhkan reputasi plaintif pada masa akan datang.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber:ROTIKAYA

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Zarina Anjoulie Sam4n Fitn4h Amyza Aznan RM3 Juta"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*