“Jenuh nak trace semua orang” – Individu Positif Covld-19, Rupanya Keluar Setiap Hari 15 Hari Berturut!

Dalam tempoh PKPB ni, walaupun diberi sedikit kelonggaran untuk bergerak tapi janganlah ambil kesempatan untuk merayau ke sana sini pula.

Bayangkan, korang dah jalan-jalan ke merata tempat tiba-tiba disahkan positif Covi1d-19 dah satu hal pula KKM nak jejak semua orang yang berada dekat tempat korang pergi.

Lebih menyusahkan kalau korang berjalan ke banyak tempat, macam seorang individu di Setia Alam yang disahkan positif Covi1d-19 baru-baru ni.

Melalui Twitter, seorang lelaki dedahkan tentang sejarah perjalanan salah seorang pes4kit yang baru disahkan positif. Menurutnya, maklumat tu semua dia dapat daripada Whatsapp group kawasan kejiranan.

Tujuan dia share tu sebab nak tunjuk dan bagi contoh perangai sesetengah Malaysians yang tidak ambil berat tentang pandemik Cov1id-19 sekarang.

Aku share ni bukan sebab dia positif, tapi korang tengok, betapa banyak nya tempat dia pergi, dalam musim PKPB.”

Kalau korang nak tahu, individu ni disahkan positif pada 31 Mei lepas dan sebelum tu dia dah keluar pergi banyak tempat SETIAP HARI dari 16 hingga 30 Mei!

Boleh tahu dari list tu, dia ada pergi shopping raya, pergi melawat masa hari Raya dan ada juga pergi jalan-jalan di shopping mall.

Antara tempat yang dia pergi adalah Setia City Mall, pasar raya, Jakel, butik baju, beraya di rumah ibu, ziarah raya ke rumah pakcik. Korang tengok sendiri dekat bawah ni:

Tolonglah had kan pergerakan. Keluar rumah bila perlu je! 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Lobak Merah

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Jenuh nak trace semua orang” – Individu Positif Covld-19, Rupanya Keluar Setiap Hari 15 Hari Berturut!"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*