Long Tiger Muncul Kembali. Ini Tindakan Pertamanya Di Balai P0lis Nilai Setelah Bebas

Kisah long tiger pernah meniti di bibir masyarakat Malaysia satu ketika dulu. Mula dikenali melalui penglibatan aktifnya di media s0sial dengan mengulas isu-isu semasa, beliau akhirnya dijatvhkan oleh wargamaya melalui beberapa siri pend3dahan berkaitan bngsa dan keturunannya.

Dikatakan bukan berasal dari susur galur orang tempatan di Malaysia, Long Tiger teruk dik’cam kerana sering mengulas isu yang menyentuh bngsa melayu dan pengurusan k’jaan secara langsung di media s0sial bagi tujuan mendapatkan p0pulariti.

Dek kerana terlalu mencanang kehebatan di media s0sial, Long Tiger terpaksa akur dengan kuasa wargamaya yang menyelongkar kisah dirinya yang disimpan rapi sebelum ini.

Keslhan lampau serta rek0d jnyhnya berjaya dihidu orang ramai sehingga memaksa pihak berkuasa mengambil tindakan segera bagi mempercepatkan kesnya yang masih dalam siastn.

Dalam pada itu kisah etnik R0hignya yang sedang hangat diperkatakan ketika itu menjadi salah satu sebab wargamaya bangkit meng’ecam Long Tiger sehinggalah beliau dithn pihak berkuasa.

Namun begitu baru-baru ini Long Tiger kembali aktif di laman sosial. Sebelum ini page beliau telah ditutup sementara akibat disrng oleh wargamaya, tetapi pagi tadi didapati page tersebut telah diaktifkan kembali.

Long Tiger kemudiannya telah memuat naik entri berikut dan mendapat pelbagai maklumbalas dari pengikut pagenya itu.

“Assalamualaikum kpd semua yg mendoakan sy. Ucapkan ribuan terima kasih. Yg kecam Sy pn terima di ucapkan berslh atau pn tidak biarlah mahkamah. Saja Yg menentukan sy tidak pernah lari dn tidak akan lari sbb sy tau dunia ini bulat balasan Allah SWT. Itu pasti sekian terima Kasih”

Menerusi ruangan komen entri tersebut ramai yang menasihatkan beliau agar melupakan dunia media s0sial dan menumpukan perhatian kepada keluarganya sahaja.

“Ko berslh ker tak tu masalah ko….apa hak ko nk masuk campur hal2 orang melayu gan malaysia ni…cukup2 la orang dah tau indentiti ko siapa…baik senyap jelh dri menyalak2 buat orang skt hati…jangan nk sembang pasal agma kalau diri pun tak betul lagi”, kata Jan Rizal.

“Dah lah bro..bende dh jadi..bro diam lagi baik..jage anak dan bini bro..kesian tgk pasal bro dorg pon terbabit..semoga bro ngan family dlm lindungan selalu..kite selalu silap tapi kite blm tentu boleh perbaiki kesilapan..terlajak perahu boleh diundur..terlajak kata kene nye mesti tepat pade kite..diam lebih baik hamin”, kata Apek Apiz pula.

“encik hamim…saya rasa awk settle down saja la. Duk releks…jaga keluarga. X payah pikir psl persatuan atau ape2 pun. Bukan kau x boleh buat kebajikan pun kalau sendiri2 kan…tu je nasihat aku. Tinggalkan dunia maya ni…hidup dlm realiti. Fb hanye utk berniaga je. Bukan utk persatuan”, tambah Topeng Dunia.

Nampaknya nasihat orang ramai tidak mampu menghalang Long Tiger untuk terus memuat naik satu lagi entri baharu keesokkan harinya.

Memaparkan gambarnya yang menunjukkan satu laporan P0lis bersama caption ” Ini buat orang2 yang selalu ingat saya. Ingat balik orang2 tu” katanya yang membawa maksud yang pelbagai jika diterjemahkan.

Yusuf Azmi Titipkan Nasihat Padu Buat ‘Long Tiger’, Jangan Suka Berp3rang Sana Sini

Kisah Long Tiger mungkin bakal menjadi santapan rakyat malaysia lagi selepas ini. Nampak gayanya beliau masih mahu bergiat aktif di media s0sial dan bakal memanjangkan tindakan yang akan diambil terhadap orang-orang tertentu menerusi gambar laporan P0lis yang dibuatnya.

Siapa yang tidak kenal dengan aktivis kemasyarakatan, Yusuf Azmi. Namanya sering menjadi siulan anak muda kerana sikap “g4rang” dan berani1nya membela nasib pengguna yang diti1ndas di Malaysia, termasuklah melibatkan kes ceti h4ram dan ‘ah long’. Biarpun pernah divgut bunvh tetapi itu tidak sama sekali melemahkan semangat juangnya yang tinggi.

Terbaru, menerusi akaun Facebooknya, Yusuf dilihat menitipkan kata-kata nasihat yang cuku “padu” buat indiividu yang dikenali sebagai ‘Long Tiger’ yang menggunakan media sosial dengan tujuan untuk mencari gadvh.

Jangan suka berp3rang sana sini

Menurutnya, media sosial sepatutnya digunakan untuk menyebarkan perkara positif serta menunjukkan akhlak Islam yang sebenar kepada golongan bukan Muslim dan bukannya sebagai medium untuk menc4bar antara satu sama lain serta mencetuskan kontrov3rsi.

Sebelum ini, ‘Long Tiger’ menjadi bualan netizen kerana kelantangannya sehingga menimbulkan kontrovers1i melalui beberapa siri Live di Facebook. Dia ibarat seperti seorang ‘gangst3r’ dengan gaya percakapan agak ‘langs1i’ dan kerap berkelahi1 di media sosial.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: MB

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Long Tiger Muncul Kembali. Ini Tindakan Pertamanya Di Balai P0lis Nilai Setelah Bebas"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*