Isteri Pramugara Kecewa Suami Dibuang Kerja Sekelip Mata – “Mereka Tidak Peduli Sama Ada Isteri Hamil Atau Baru Mempunyai Bayi…

Sektor penerbangan adalah antara industri paling tervk terjejas susulan impak C0v1d-19.

Ada syarikat penerbangan mula memberhentikan pekerja termasuk juruterbang, anak kapal dan pekerja kejuruteraan baru-baru ini.

Isteri kepada seorang pramugara sebuah syarikat penerbangan, Abdul Hakeem iaitu Deann Harrisa turut sama terkesan selepas suaminya antara salah seorang kakitangan yang hilang pekerjaan dalam sekelip mata.

Menurut Deann, dia berusaha untuk nampak kuat dalam menghadapi duga4nnamun kalah selepas melihat kekecewaan pada wajah suami tercinta.

“Saya berusaha untuk tetap kuat dan bertindak normal sepanjang hari tetapi akhirnya saya patah semangat. Saya tidak dapat melihat wajahnya. Kekecewaan, kesedihan.

“Dia telah memberikan segala kepada syarikat itu. Semua orang juga. Dan begitu sahaja. Mereka diberhentikan.

“Mereka tidak peduli sama ada isteri anda hamil atau baru mempunyai bayi. Mereka tidak peduli jika anda kelaparan, tidak peduli jika anda hampir tidak bertahan.

“Mereka mencari kesalahan (yang paling kecil) dan begitu sahaja, mereka mengambil sayap anda. Begitu sahaja. Bagaimana mereka hidup dengan diri mereka sendiri?

“Kabin krew dulu menjadi pekerjaan impian saya. Saya ingatkan saya hidup dengan impian saya. Saya tariknya kembali. Saya tarik semua,” tulisnya di laman Twitter.

Sebelum ini, Deann mend3dahkan suaminya terpaksa meninggalkan dunia penerbangan selepas tujuh tahun setia bekerja.

“Tidak apa, kita baik-baik saja. Kami akan terus berusaha mengatasi rintangan ini. Kami akan menyimpan setiap kenangan indah. Tujuh tahun dalam dunia penerbangan, inilah masanya untuk meletakkan sayap anda. Kami akan okey. SCC Abdul Hakeem ‘signing off’,” tulisnya lagi.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Gempak

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Isteri Pramugara Kecewa Suami Dibuang Kerja Sekelip Mata – “Mereka Tidak Peduli Sama Ada Isteri Hamil Atau Baru Mempunyai Bayi…"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*