BaIing Telefon Nurulain Hingga Pecah, PA Anak LeIaki Pngasas Dnars Pula Did4kwa

KUALA LUMPUR, 1 Julai — Pembantu peribadi seorang ahli perniagaan did4kwa di Mahk4mah Majistret di sini hari ini atas pertudvhan melakukan kh1ianat dengan membaling telefon bimbit jenis ‘Iphone 11 pro max’ warna hitam ke lantai sehingga pecah, milik isteri kepada bapa tiri ahli perniagaan itu.

Mohamad Alif Fahmi Haron, 27, mengaku tidak bersalah selepas pertuduhan terhadapnya dibacakan di hadapan Majistret Wong Chai Sia.

Mohamad Alif Fahmi adalah pembantu peribadi kepada Mohamed Aqbar Hakim Jasman, 20, iaitu anak lelaki kepada pengasas kosmetik Dnars Skincare.

Tertuduh didakwa melakukan kesalahan itu ke atas telefon milik Nurulain Syahirah Mat Hasmuni, 27, yang juga isteri kepada ayah tiri majikannya menyebabkan kerug1ian RM6,800 di ‘valet parking’ sebuah pusat membeli-belah di Bukit Bintang pada 4.15 petang, 23 Jun lepas.

Pertudvhan mengikut Sekksyen 427 Kanun Kesekksaan yang memperuntukkan hukvman pnjara maksimum dua tahun atau dengan denda atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya Wan Ahmad Hakimi Wan Ahmad Jaafar menawarkan jaminan RM8,000 dengan seorang penjamin.

Bagaimanapun, tertuduh yang diwakili peguam Muhammad Nor Izzat Nordin memohon jaminan rendah kerana jaminan yang tinggi akan membebankan anak guamnya selain tertuduh juga telah direman sehari.

Mahkamah membenarkan tertuduh diikat jamin RM3,500 dengan seorang penjamin dan menetapkan 7 Ogos untuk sebutan kes. 

— BERNAMA

Mama pesan… jangan bereb-ut harta’

 

BARU-BARU ini, mama berpesan kepada semua lapan anak termasuk empat anak tiri serta adik beradik supaya tidak bergad-uh dan jangan bereb-ut harta dunia sekiranya berlaku sebarang keja-dian tidak diingini terhadapnya.”

Demikian kata anak tiri kepada pengasas produk kecantikan Dnars Skincare, Faziani Rohban Ahmad, 39, yang men-inggal dunia dalam kem-alangan di Pattani, Thailand.

Ainul Atiya Ahmad Shah Rizal, 18, berkata, ibu tirinya yang dipanggil mama juga meluahkan rasa seolah-olah semakin dekat dengan ar-wah bapanya dan membayangkan jika meni-nggal dunia nanti

Dengan perkembangan terkini, semoga apa hal yang berlaku antara mereka dapat di selesaikan dengan baik

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: APPLEHIJAU

Apa komen anda?

Be the first to comment on "BaIing Telefon Nurulain Hingga Pecah, PA Anak LeIaki Pngasas Dnars Pula Did4kwa"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*