“Saya Berkerjaya Dan Berduit..” – Noor Nabila

KUALA LUMPUR: Bekas isteri aktor, Sharnaaz Ahmad iaitu Noor Nabila Mohd Noor lega apabila proses percer4ian yang mengambil masa hampir setahun berjaya diselesaikan dengan baik.

Kakak kepada selebriti popular, Neelofa itu berkata, dia kini mahu memberikan tumpuan pada diri sendiri dan membesarkan cahaya matanya, Jebat Jayden berusia dua tahun.

“Selepas sah bercer4i pada 9 Julai lalu, bermulalah fasa baharu saya sebagai ibu tunggal. Saya merasakan proses percer4ian terlalu lama, jadi apabila berjaya diselesaikan, rasa sangat lega, Alhamdulillah.

“Proses percer4ian mengambil masa hampir setahun, ia bukan mudah. Saya masih memegang status isteri, tetapi tidak duduk sebumbung dengan suami, jadi keluar pun tidak mendapat keizinan, tentunya tidak manis.

“Sekarang bermulalah kehidupan baharu, saya mahu menyayangi diri sendiri terlebih dahulu. Dalam perkahwinan, saya selalu meletakkan diri di belakang, jadi sekarang saya utamakan kebahagiaan diri,” katanya kepada BH Online.

Dalam pada itu, Nabila berkata, hubungannya dengan Sharnaaz tetap baik, malah bekas suaminya kerap datang ke rumah untuk berjumpa Jebat.

“Saya bersyukur apabila Sharnaaz meluangkan masa untuk bertemu anak setiap hari. Sebab ada pasangan yang bercer4i langsung tak kisah soal anak.

“Bagaimanapun, Sharnaaz bukan begitu. Dia tetap meluangkan masa bersama Jebat walaupun sibuk dengan jadual lakonan. Dalam sehari dalam sempat dua atau tiga kali jenguk anak. Alhamdulillah, Jebat mempunyai bapa yang sangat mengambil berat.

“Dalam masa yang sama, saya memberikan kerjasama sepenuhnya kepada Sharnaaz. Dia boleh datang berjumpa Jebat pada bila-bila masa. Saya sedar kerjaya sebagai pelakon menyebabkannya tidak mempunyai masa fleksibel. Saya faham dan tak menetapkan hari untuk Sharnaaz datang,” katanya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Selamat hari raya to my baba & my mommy… i love you both so much… ❤️❤️❤️ dan selamat hari raya pada semua acik2 sekalian… 🙏🏻 #teamrayakl

A post shared by Jebat Jayden Ahmad (@jebatjayden) on

Nabila berkata, dia mahu Jebat mendapat kasih sayang daripada ibu dan bapanya.

Mengulas perkara yang dipelajari sepanjang perkahwinan, Nabila berkata, setiap perkahwinan memerlukan pasangan suami isteri yang saling berusaha.

“Dalam perkahwinan memerlukan pasangan suami isteri yang mahukan perkahwinan berkekalan. Usaha pun kena daripada kedua-dua pihak. Jika satu pihak berusaha lebih, tetapi pihak satu lagi rasa berkuasa, tidak boleh.

“Sememangnya dalam Islam sudah menetapkan tempat suami dan isteri di mana, tetapi dalam perkahwinan kita perlu berusaha bersama,” katanya.

Bagaimanapun, Nabila berkata, dia tidaklah serik mahu berumah tangga dan terbuka berkahwin lagi sekiranya ada jodoh. Tetapi, buat masa ini, fokusnya pada Jebat.

Pesanan Kepada Neelofa

Nabila berkata, dia banyak berkongsi nasihat bersama Neelofa kerana tidak mahu adiknya mengulangi kesi1lapannya.

“Saya berkongsi banyak perkara dengan Neelofa. Saya juga sentiasa berpesan jangan ulangi kesilapan yang pernah saya lakukan. Sebagai wanita bekerjaya dan berduit, tak senang melalui perkahwinan.

“Apabila bekerjaya dan berduit, cara menguruskan perkahwinan sudah jadi lain. Contohnya, kita tak boleh buat sesuatu sesuka hati kerana bimbang suami akan terasa.

“Kita tak boleh bertindak tanpa berfikir sebab setiap apa yang dilakukan memberi kesan pada suami. Walaupun mampu, suami tetap perlu diutamakan. Kena jaga hati suami,” katanya.

Nabila dan Sharnaaz sah bercer4i pada 9 Julai lalu secara hakam di Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan.

Pasangan itu berkahwin pada 31 Mac 2017 di sebuah hotel di Petaling Jaya, Selangor.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Baju biru yang ni pulak… forever takennnnn.. ini saya punya 🥰

A post shared by Jebat Jayden Ahmad (@jebatjayden) on

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : BH

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Saya Berkerjaya Dan Berduit..” – Noor Nabila"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*