“Kau Melayu K4fir Atau Melayu Islam?” – Que Haidar Dibid4s Netizen Gara2 Hal Ini

GARA-GARA memuat naik sebuah foto ketika sedang menziarahi pus4ra keluarga, pelakon Que Haidar menerima komen negatif daripada individu tidak dikenalinya.

Apa yang dikes4lkan, kata Que atau nama sebenar Tengku Iskhan Shah Tengku Haidar, 41, tegvran dilemp4rkan individu tersebut tidak menggambarkan seseorang yang mempunyai adab dan kesopanan sebagai seorang beragama Islam.

“Alhamdulillah, ada yang sudi tegvr saya. Tapi kan ianya lebih indah kalau guna bahasa yang lebih baik kerana anda Melayu serta beragama Islam.

“Apa yang saya tahu kita ada bahasa yang lebih indah serta Islam pun mengajar kita bercakap benda yang baik-baik. Apapun Alhamdulillah,” tulis Que.

 

Lebih indah kalau guna bahasa yang lebih baik kerana anda Melayu serta beragama Islam.

QUE HAIDAR

PELAKON

Perkongsian Que Haidar di Instagram miliknya pada Ahad lalu ketika menziarahi pus4ra menerima komen seorang netizen yang menganggap ia sebagai menunjuk-nunjuk kebaikan.

Malah, individu tersebut juga mengingatkan pelakon berkenaan supaya menjaga adab ketika menziarahi tanah perkubvran.

“Bukan adabnya begini bila di tanah perkubvran. Di kubur tempat kita lupakan duniawi, tempat kita ingat m4ti, bukan tempat untuk sibuk tunjuk dekat orang yang kita ke kubvr.

“Ramai orang Melayu jahi1l bab adab di kubvr ni… seolah tak takut langsung. Wahai semua Melayu, kau Melayu k4fir atau Melayu Islam?” komen individu tersebut.

Teguran individu tentang adab meziarahi pusara.

Menerusi pemerhatian mStar, akaun individu tersebut kini sudah dipad4m dan tidak dapat diakses.

Dalam pada itu, rata-rata netizen turut menyokong pandangan pelakon telefilem Pencipta Pegang Waktu ini dan menasihati orang ramai agar menegvr dengan cara yang betul.

“Cara menegvr yang betul itu pun salah satu adab, jangan ingat masa ke kubvr saja nak beradab. Semoga Allah kurniakan kekayaan duniawi dan akhirat yang berkat bermula hari ini.

“Saudara bahasa menunjukkan bangsa. Kalau tak boleh cakap elok-elok baik diam saja,” komen beberapa netizen.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

@769irfan Alhamdulillah ada yg sudi tegur sy 🙏🏻🙏🏻🙏🏻 tapikan ianya lebih indah kalau guna bahasa yg lebih baik kerana anda melayu serta beragama islam. Apa yg sy tahu kita ada bahasa yg lebih indah serta Islam pun mengajar kita berckp benda yg baik2.. apa pun Alhamdulillah 🙏🏻🙏🏻🙏🏻❤️

A post shared by Tengku Iskhan Shah Tg. Haidar (@the_haidars) on

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ziarah pusara ❤️

A post shared by Tengku Iskhan Shah Tg. Haidar (@the_haidars) on

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: MSTAR

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Kau Melayu K4fir Atau Melayu Islam?” – Que Haidar Dibid4s Netizen Gara2 Hal Ini"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*