“Muka Mula Memb3ngkak Dan Bern4nah “-Safiey Illias

Usahawan kosmetik popular, Safiey Illias mengalami masalah pembengkakan pada bahagian muka selepas dipercayai mendapatkan rawat4n est3tik daripada individu tidak bert4uliah.

Menurut Safiey, keadaan wajahnya itu semakin membimbangkan apabila  bahagian pipinya sudah mula bernan4h selain menjejaskan kesihatannya.

Ekoran situasi itu, katanya, dia kemudian terpaksa mendapatkan raw4tan di sebuah klinik estetik.

“Doktor cakap ada nan4h. Dia marah buat apa dulu dekat muka. Biasalah masa tu bulan 11 tahun lepas gatal nak buat di rumah dan macam-macam lagi.

“Ke sebab buat lesung pipit hari itu? Entahlah pening nak ingat, Jangan buat sembarangan dengan orang yang buat raw4tan est3tik lagi-lagi rumah ke rumah,” katanya menerusi satu entri di Instagram.

Dalam posting tersebut, Safiey turut berkongsi keadaan wajahnya yang baru selesai menjalani satu prosedur pembuangan nanah pada bahagian pipinya.

“Muka ada satu, tak ada duit kumpul. Ada duit mahal pun tak apa janji kita buat dengan doktor pakar bukan doktor segera tak ada sijil LCP (Letter of Credentialing and Privileging)  

“Ini hampir berapa milimeter nanah disedut guna j4rum besar dekat pipi ratu yang bengk4k tu. Ada lagi nan4h, jadi tiga hari lagi akan sedut buang lagi guna jarvm dan picag4ri,” ceritanya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Huaaa kenapa bengkak tiba2 ni . Ke ada lagi bende asing dkt pipi ni . Demam 😭😭😭 . . #Sofeaestetik #perhhhperamm #syintagila #tvsyintagila #ratusemestaalam #glasskinz #takkosongyee #awastakkosong #isabellamaradonna #hujunghujungsis

A post shared by RATU SEMESTA ALAM (@safieyillias94) on

Terdahulu, dalam satu posting berasingan, Safiey turut menjelaskan keadaan tersebut sudah berlarutan selama tiga hari sebelum dirinya pergi mendapatkan raw4tan.

“Pipi ratu bengkak dah tiga hari. Apa yang terjadi?! Ni mesti k3s doktor tak bertauliah punya prosedur haritu. Bantu saya. Badan nak dem4m.

“Kalau surut tak turun esok, ratu kena bed4h sebab takut bengk4k di muka tu bernan4h dan ser4ng sar4f ot4k,” katanya.

Begitupun, entri tersebut menerima banyak kecaman dalam kalangan netizen yang menyifatkan ia akib4t yang perlu ditanggung atas perbuatan mengubah ciptaan-Nya.

“Pulanglah ke pangkal jalan. Itu teguran dari Allah. Itu baru s1kit.

“Lesung pipit tu tanam benang kan. Barangkali jangk1tan di benang, buatlah lagi.

“Ubah sana ubah sini, hujung-hujung muka jahan4m. Tak jadi ratu, jadi kvtu,” komen sebahagian warganet.

Sebelum ini, usahawan tersebut juga pernah mencvri tumpuan umum apabila menjalani prosedur mengecilkan pipi.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

sumber: Gempak

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Muka Mula Memb3ngkak Dan Bern4nah “-Safiey Illias"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*