Kecewa anak dan menantu mabvk langgar PKPP. Ini komen Mukhriz

Bekas menteri besar Kedah, Mukhriz Mahathir mengakui anak perempuan dan menantunya ditahan polis dalam serbvan di sebuah pub di Kuala Lumpur baru-baru ini kerana melangg4r perintah kawalan pergerakan pemulihan (PKPP).

Bercakap kepada media, Mukhriz berkata dia kec3wa kerana kedua-duanya telah melangg4r PKPP dan mereka wajar did3nda maksimum sebanyak RM1,000.

“Saya dah pesan dah kepada kaum keluarga saya, musim PKPP ni, janganlah l4nggar, kerana kita mesti tunjuk contoh yang baik.

“Memanglah saya rasa kec3wa kerana pelangg4ran tetap berlaku, jadi kita dah beri teguvran. Memang patutlah mereka kena kompaun,” katanya kepada wartawan di Felda Besout di Perak hari ini.

Mukhriz hadir untuk berkempen bagi calon bebas, Amir Khusyairi Mohamad Tanusi pada pilihan raya kecil (PRK) Slim.

Hari pengundian bagi PRK berkenaan ditetapkan pada 29 Ogos.

Mukhriz juga mengucapkan terima kasih kepada polis Kuala Lumpur kerana mengambil tindakan tegas dan adil terhadap anak perempuannya, menantunya dan 27 individu yang lain.

“Kalau hari tu, dia bagi diskaun, silap-silap saya dan Tun ditvduh mencampuri urusan polis, dan ditvduh beri keistimewaaan kepada anak dan menantu.

“Dan selain mengurangkan kompaun, kita bersyukur tak dinaikkan kompaun, nanti jadi penganiayaan pula kepada mereka berdua,” katanya.

Berikut komen netizan

“Ini kes langgar SOP PKPP..denda maksimum 1000. Bukannya langgar perintah kuarantin sprt yg heboh baru2 ni..

Lagipun anak ppuan mukriz dahpun berkahwin..mereka suami isteri yg langgar SOP.Anak dah berumahtangga mrnjadi tanggungjawab suaminya untuk menjaga.

“Whai umat islam pelihara lah anak sebaik mkin beri lah ilmu ugama yg mantap atau klau dah terjadi yg tak baik hantar kelas motivasi ugama jg d biarkan hidup tak de panduan dan tak berdisiplin kelak menjatuhkan marvah keluarga d sebut higa dlm kubvr dan tiada bacaan fathiah tuk kem4t1ian kita

“Pub boleh buka ke pkp no sampai kul 1 pagi kedai mkn pun pkl 11 mlm ya.ni dh langar pkpp tahab terok harap pihak beekuasa ambil tindakan tegas.

Anak Mukhriz Mahathir

Terdahulu tular berita mengenai anak VIP berkenaan kononnya anak kepada Datuk Seri Mukhriz Mahathir iaitu Meera Alyanna dan did@kwa terlepas daripada d@kwaan PKPP.

Cucu kepada Tun Dr Mahathir Mohamad di katakan di tahan pihak polis dalam satu serbvan yang di jalankan ke atas sebuah permis hiburan di ibu kota, pada Sabtu lalu.

Menurut sumber yang di hubungi SuaraTV sebentar tadi, Meera Alyanna Mukhriz di tah4n oleh sepasukan anggota polis sekitar jam 1.20 pagi sebelum di bawa ke balai polis di Taman Tun Dr Ismail.

“Ya, beliau di tahan pagi Sabtu lalu, kerana mel4nggar perintah PKPP dan ketika di tahan beliau dalam keadaan mabvk,” memetik kenyataan sumber tersebut.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: MB

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Kecewa anak dan menantu mabvk langgar PKPP. Ini komen Mukhriz"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*