Bekas Kekasih PU Rizz Dedah Orang Ketiga Punca Hubungan 5 Tahun Ret4k

Bekas kekasih Pencetus Ummah (PU) Rizz, Amal Syahmina mendedahkan bahawa dia menerima pelbagai bentuk kec4man daripada umum selepas cuba memperti1kaikan tindakan seorang selebriti yang dipercayai mempunyai kaitan dengan bekas kekasihnya itu dalam satu entri di Instagram baru-baru ini.

Begitupun, menurut Amal, dia mengakui bahawa apa yang dilakukannya itu merupakan satu kesi1lapannya sendiri.

“Ya, saya mengaku salah kerana ‘b1tter’. Sebagai seorang Muslim, kita tiada hak untuk menghukvm niat seseorang apabila mereka sedang cuba memperbaiki diri ke arah yang lebih baik.

“Saya sepatutnya boleh memberikan reaksi yang lebih baik. Saya mempunyai alasan tersendiri untuk berasa sedih. Apapun, saya mengaku, ianya adalah kesi1lapan saya,” katanya menerusi satu hantaran di Instagram miliknya.

Menurut Amal lagi, dia mempunyai alasan tersendiri apabila cuba bertindak ‘bi1tter’ sedemikian rupa.

Ini kerana, katanya tiada seorang pun yang pernah tahu dan merasai akan kesaki1tan yang pernah dilaluinya selama ini.

“Sebahagian daripada anda cuba mengeluarkan kata-kata yang kurang senang didengar dengan memberitahu yang saya bukan yang terbaik. Anda bukanlah insan yang menjalin hubungan dengannya selama lima tahun.

“Anda bukanlah insan yang begitu rapat dengan keluarga saya, dan paling penting, bukan ada yang pernah berjanji dengan keluarga saya dan diri saya yang anda akan mengahwini saya,” katanya.

Menurut Amal, hubungannya dengan bekas kekasih mula terjejas apabila hadirnya orang ketiga.

“Hubungan kami diuji dengan kehadiran orang ketiga dan ia merupakan kesalahannya sendiri kerana tidak cuba mempertahankan saya. 

“Meletakkan saya sebagai satu pilihan merupakan satu hal yang tidak wajar. Apapun, anda berhak untuk memilih apa yang anda mahu lakukan, maka, saya hormat keputusan anda dan cuba menerimanya,” katanya.

Jelasnya lagi, selepas ini diharapkan segala apa yang bertebaran di alam maya mengenai apa yang berlaku dapat dihentikan.

Ini kerana sebolehnya, dia mahu terus memulakan kehidupan baru tanpa terus dibayangi kisah silamnya dengan bekas kekasih.

“Saya berharap semua orang baik-baik sahaja. Saya mahu mulakan hidup baru untuk kebaikan saya sendiri. Saya tidak pernah menyesal mengenalinya.

“Dia pernah menjadi sebahagian daripada hidup saya yang menjadikan siapa saya pada hari ini. Sekarang masa saya untuk lupakan. Saya berhak sesuatu yang lebih baik begitu juga dirinya. Mungkin kami bukan dijodohkan untuk bersama. Reda,” tulisnya.

Sebelum ini, dalam satu entri di Instagram, Amal dikatakan menyindir tindakan seorang selebriti berkaitan pemakaian sarung kaki.

Tindakannya itu dilihat seolah-olah tidak senang dengan selebriti tersebut sehingga mencetuskan pelbagai spekulasi mengenai perhubungan dengan bekas kekasihnya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

An open letter for myself, and to those who are concerned. The only and only reason I’m doing this is so I could move forward with good faith. Things are circulating online and I’m uncomfortable with it. For once and for all, I will never want to speak of this again and I’d like to clear my name. Yes, I was wrong for being “bitter”. As a Muslim, we are never in a position to judge one’s intention when they are changing to be better. I felt suffocated and I could’ve reacted better. I have all the reasons to be sad and grieve. Regardless. I admit, it’s my mistake. I am at fault. Some of you are coming at me and dissing me, telling me I am not good enough. This, this is where it has to stop. You weren’t the one in a relationship with him for 5 years, you weren’t the one who grew so close to my family, and most importantly, it wasn’t you who had promised my family and me that you would marry me. Our relationship was tested when a third person came into the picture, and it was merely his fault for not fighting for me. Putting me as an option was not right in many ways, but you’re entitled to choose whatever you wish to do, hence, I respect your decision and I am learning to be okay with it. I am making my peace with it. Do I wish it would have gone a different way? Yes. But, I have always believed in Allah’s qadr. This will make sense sooner or later. Seconds or even years to come. What is meant to you will find its way to you. I only want to wish everyone well from now on. I want a fresh start, for my own good. I am going to be happy for myself, for them. I don’t regret knowing him. He was a part of my life that made me who I am. But now, it’s time to let go. I deserve my best, he deserves his best. We’re just not each other’s best. Redha.

A post shared by Amal Syahmina (@amalsyahmina) on

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: GEMPAK

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Bekas Kekasih PU Rizz Dedah Orang Ketiga Punca Hubungan 5 Tahun Ret4k"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*