Nelydia Senrose Tak Ikhlas Laksana Tugas Sebagai Duta, Ini Hukvman Pihak Duta Kepada Nelydia

Susulan kes sam4n berhubung pelangg4ran perjanjian sebagai duta jenama bagi produk Chriszen Malaysia Sdn. Bhd tahun lalu, pelakon Nelydia Senrose kini diperintah membayar ganti rugi berjumlah RM89,144.03.

Hakim memerintahkan Nelydia membayar ganti rugi khas penyediaan acara RM16,869.03, ganti rugi am RM10,000 dan diminta mengembalikan kos perkhidmatan sebanyak RM62,275 kepada Chriszen Malaysia serta membayar kos sebanyak RM10,000.

Menurut Shamsudin Abdullah selaku Hakim Mahkamah Sesyen, pihaknya telah membuat keputusan selepas mendapati Nelydia khabarnya tidak ikhlas dalam melaksanakan tugasnya sebagai duta jenama tersebut.

“Mahkamah mendapati defendan lebih mengutamakan bulan madu perkahwinannya daripada mematuhi perjanjian duta jenama berkenaan. Oleh itu, mahkamah mendapati alasan sebenar mengapa beliau tidak menghadiri acara pelancaran produk Chriszen adalah kerana bulan madu dan bukan kerana plaintif (Chriszen) tidak memberi notis secukupnya.”

Dedah mahkamah lagi, plaintif juga telah memaklumkan kepada Nelydia sejak 8 Mac 2019 mengenai acara yang akan diadakan pada 25 April 2019 dan tarikh itu turut dipersetujui oleh Alfie Management Sdn Bhd iaitu syarikat yang menguruskan pelakon filem Jebat itu.

Namun demikian, Shamsudin tampil memaklumkan bahawa, pada 13 Ogos 2019 penghak1iman i1ngkar sudah dimasukkan terhadap Alfie Management yang sebelum ini dinamakan sebagai defendan pertama dalam kes sam4n berkenaan.

Malah, Mahkamah juga berpuas hati apabila adik kepada pelakon Uqasha Senrose ini sendiri sudah mengetahui bahawa beliau tidak dapat menghadiri acara itu sejak 24 Mac 2019, namun menunggu 19 hari kemudian pada 12 April sebelum tampil memaklumkan kepada plaintif mengenai ketidakhadirannya.

Untuk rekod, pada 7 Oktober 2019, Chriszen Malaysia telah menfailkan sam4n terhadap Alfie Management dan Nelydia sebagai defendan pertama dan kedua.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: Harian Metro

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Nelydia Senrose Tak Ikhlas Laksana Tugas Sebagai Duta, Ini Hukvman Pihak Duta Kepada Nelydia"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*