Ismail Sabri Diminta Henti Sidang Media Sebab Nak ‘Sh0w 0ff’ Barang di Rak, Sekali dia s0und balik

LUPAKAN perbezaan politik.

Demikian jawab Menteri Kanan Keselamatan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berhubung ges4an Ahli Parlimen Segambut, Hannah Yeoh agar dia menghentikan sidang media harian jika tiada pengumuman substanstif yang dapat membantu rakyat.

Dalam sidang media pada Khamis, Ismail turut mengulas komen Hannah yang menyifatkan sidang akhbar hariannya sebagai tempat mempromosikan baju atau barang pameran di rak.

“Saya tak tahu, ini kabinet (rak) yang dah ada. Takkan nak dibuang. Ini kabinet Kementerian Pertahanan, dah ada di sini.

“Jadi saya biarkan dan saya tak promosikan apa-apa. Saya hanya memaklumkan tindakan harian yang rakyat mahu tahu,” ujar Ismail merujuk kepada komen mengenai rak yang menjadi latar belakang sidang medianya saban hari.

Tambah Ismail, rakyat tertanya-tanya apakah tindakan diambil kerajaan dalam menangani penul4ran Cov-19 di negara ini.

“Rakyat nak tahu apa yang dilakukan pihak berkuasa terhadap orang yang gag4l patuhi prosedur operasi standard (SOP).

“Dan orang ramai mahu polis melakukan tind4kan sebab ia boleh selamatkan orang lain. Jadi saya lapor setiap hari,” ujarnya.

Dalam pada itu, dia turut mengajak Hannah agar sama-sama fokus dalam memeranagi pandemik Cov-19 di negara ini.

Menerusi sidang media sama, Ismail turut mengumumkan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) yang diperkenalkan di beberapa kawasan ekoran penul4ran Cov-19 yang semakin memuncak.

setiap hari helmet lain-lain

Ia melibatkan PKPD di enam lokaliti di Semporna dan satu di Kunak, Sabah, berkuatkuasa 24 Oktober sehingga 6 November depan.

Bermula tarikh sama, PKPD turut dilaksanakan di Anjung Teduh, Felda Sahabat, Lahad Datu.

Antara lain termasuklah PKPD di Penj4ra Seberang Perai dan Kuaters Perumahan Penjara Seberang Prai, Pulau Pinang bermula 22 Oktober sehingga 4 November.

Terdahulu kata Hannah, sidang media bukan tempat untuk mempromosikan baju atau barang pameran di rak.

“Ini kerana semakin banyak yang diumumkan, orang awam menjadi semakin keliru.

“Hentikan kekel1ruan, ia akan menghentikan Cov-19! Apa yang paling menakvtkan kita ialah sekiranya Cov-19 tidak pun membvnuh ekonomi kita, semestinya ketidakcekapan para menteri akan melakukannya,” ujarnya.

Ismail Sabri ‘tergelak’

Sebelum ini Menteri Kanan (Kluster Pertahanan) Ismail Sabri Yaakob ‘tergelak kecil’ hari ini atas kekeliruan orang ramai mengenai arahan kerja dari rumah, berkata mungkin ramai orang yang tidak sabar untuk menunggu maklumat lebih lanjut daripada pihak berkuasa yang berkaitan.

Jelasnya, beliau telah mengatakan semalam pengumuman lanjut akan dikeluarkan ketua pengarah Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (Miti) akan memberikan perincian lebih lanjut mengenai perintah itu.

Bagaimanapun, kata Ismail orang ramai kelihatan bingung dan mencari lebih banyak maklumat.

“Seperti yang saya jelaskan semalam bahawa ketua pengarah perkhidmatan awam dan Miti akan mengeluarkan kenyataan bagi memperincikan pekerja di sektor awam dan industri yang terlibat dengah arahan yang dikeluarkan ini.

“Jadi saya nampak daripada malam semalam huru hara seluruh negara. Ramai yang keliru dan sebagainya walaupun saya dah katakan semalam bahawa pengumumnya adalah secara general, secara am, iaitu persetujuan kita untuk mengarahkan kerja dari rumah.

“Dan saya kata hari ini baru akan dikeluarkan secara lebih detail oleh ketua pengarah perkhidmatan awam dan Miti,” katanya ketika bercakap pada sidang media harian Cov-19 yang disiarkan secara langsung melalui Facebook.

Siaran menteri kanan itu kira-kira enam jam sebelum arahan kerja dari rumah berkuat kuasa.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber:https://rentasasia.com/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Ismail Sabri Diminta Henti Sidang Media Sebab Nak ‘Sh0w 0ff’ Barang di Rak, Sekali dia s0und balik"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*