“Sia-Sia Dapat D0sa…,” – Ini Sebab Kenapa Adam Corrie Jarang Aktif Di Media Sosial

Pelakon dan usahawan, Adam Corrie Lee mededahkan ada sebab mengapa dirinya kini dilihat jarang aktif di platform media sosial.

Menurut Corrie, dia berasa sangat risau melihat trend masyarakat masa kini yang gemar melontarkan pendapat mereka secara membvta tvli sehingga ada yang sanggup menyeb4rkan kebenc1an terhadap orang lain.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Saya jarang buka media sosial sejak akhir ni. Takut baca cara orang-orang sekarang ini berkomunikasi , memberi pandangan dan sebagainya. Risau bila baca, kita teremosi lalu mengeluarkan kata-kata yang tak elok ataupun terdetik di hati berkata bukan bukan. Sia-sia dapat dosa tanpa kita jangka dan yang boleh dielakkan . Iman kita ini bukan sentiasa di atas. Sentiasa berbolak balik.. . Risau juga, bila kita ingat nak nasihatkan atau ingatkan orang tapi adab kita salah kerana memalukan / jatuhkan air muka orang lain. Apa yang dalam fikiran dan pandangan kita sahaja betul . Itu lah salah diri kita, melupakan adab dalam berkomunikasi dan bersahabat. . . Dan elakkan merasa diri kita lebih baik dari pada orang lain. . Senyum selalu Selalu bersangka baik InsyaAllah hati tenang #adamcorrie #nasihatdirisendiri #delete #block #ignore Ini gambar lama. 👕 by @mm_adamcorrie

A post shared by Adam Corrie (@adamcorrielee) on

“Saya jarang buka media sosial sejak akhir ni. Takut baca cara orang-orang sekarang ini berkomunikasi, memberi pandangan dan sebagainya.

“Risau bila baca, kita teremosi lalu mengeluarkan kata-kata yang tak elok ataupun terdetik di hati berkata bukan bukan.

“Sia-sia dapat d0sa tanpa kita jangka dan yang boleh dielakkan. Iman kita ini bukan sentiasa di atas. Sentiasa berbolak balik.

“Risau juga, bila kita ingat nak nasihatkan atau ingatkan orang tapi adab kita salah kerana memalvkan / jatvhkan air muka orang lain,” tulisnya.

Kenyataan tersebut dikongsikan oleh pelakon filem KL G4ngster itu menerusi akaun Instagram miliknya.

Dalam pada itu, Corrie turut menasihati orang ramai supaya berfikir secara rasional sebelum melakukan apa-apa tind4kan.

“Apa yang dalam fikiran dan pandangan kita sahaja betul . Itu lah salah diri kita, melupakan adab dalam berkomunikasi dan bersahabat.

“Senyum selalu. Selalu bersangka baik. InsyaAllah hati tenang,” kongsinya lagi.

Melihat di ruangan komen, rata-rata netizen turut bersependapat dengan Corrie dan berharap agar trend seperti ini dapat dielakkan.

Sumber: Instagram Adam Corrie Lee

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: MH

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Sia-Sia Dapat D0sa…,” – Ini Sebab Kenapa Adam Corrie Jarang Aktif Di Media Sosial"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*