Anggota Polis M4ut Kem4langan Kejar Penjen4yah, Kakak Dedah Kata2 Terakhir Adiknya

JOHOR BAHRU: “Adik berjanji dengan ibu untuk belikan rumah yang lebih besar selepas dia dinaikkan gaji, tetapi semuanya tidak sedia dilakukan.”

Demikian kata kakak sulung anggota polis yang mavt awal pagi tadi ketika beliau dan rakannya sedang mengejar kereta disy4ki penjnayah pada jam 6.24 pagi di Jalan Kangkar Tebrau, di sini.

Anggota polis terbabit, Nicholester Dadup Anak Unggat, 20, mavt apabila kereta peronda polis dinaiki bersama rakan setugas berlnggar dengan sebuah SUV Perodua Aruz.

Kakaknya, Jurur4wat di Unit Rawt4an Rapi Hospital Sultan Ismail (HSI), Elizcavelynicy Unchi, 23, berkata mendlang baru melap0rkan diri pada bulan April lalu di Balai Polis Bandar Dato’ Onn, di sini, selepas tamat latihan di Pusat Latihan Polis (PULAPOL) Kuching, Sarawak.

“Dia memang seorang adik dan anak yang baik sangat. Adik beritahu dia baru naik gaji dan berjanji dengan ibu di Kuching mahu membelikan rumah yang lebih besar kerana kami mempunyai keluarga besar di sana.

“Dia sangat muda untuk pergi dulu dalam usia 20 tahun. Kami jumpa kali terakhir minggu lalu di rumah sewa adik di Bandar Dato’Onn.

Adik sangat gembira kerana kami sememangnya rapat.

“Saya dapat panggilan dari Balai Polis Bandar Dato’ Onn pada jam 8.30 pagi tadi yang memaklumkan dia kemlangan, saya ingatkan adik kemalngan biasa saja tetapi tidak sangka menlnggal dunia,” katanya ketika ditemui di perkarangan Jabatan Perubatan F0rensik HSI, di sini, hari ini.

Ketua Polis Johor, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay, turut melawat anggota keluarga di h0spital pagi ini.

Elizcavelynicy Unchi berkata mendlang adiknya yang juga anak ketiga dari lima beradik akan disemadlkan di kampung halaman di Sibu, Sarawak

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : BHOnline

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Anggota Polis M4ut Kem4langan Kejar Penjen4yah, Kakak Dedah Kata2 Terakhir Adiknya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*