Pelajar Cemerlang Kahwin Muda Dgn Seorang Guru, Sekali Hidupnya Diperlakukan Sebegitu Rupa

Gambar sekadar hiasan.

Assalamualaikums hai..

saya Linda… saya berasal dari kelantan… saya sed1h dengan Takdir hidup saya… apa salah saya saya dibesarkan disebuah keluarga m1skin.

saya berkahwin kerana terpaksa… mak saya pergi buat selamanya kerana sakit sewaktu saya berusia 16 tahun.. saya anak tunggal..1 Tahun saya meratapi pemerg1an mak… ayah yang jaga saya.

Saya tak ada sapa2, makcik pakcik belah mak dan ayah saya tak suka kami… diusia saya 17 tahun ayah pula tinggalkan saya… ayah pergi kerana s4kit j4ntung.. masa tu gel4p dunia saya … saya hampir jadi tak w4ras.. tapi saya kuat kann semangat walaupun berkali2 saya reb4h… saya hil4ng arah… saya d0wn. saya tak semangat kesekolah tanpa mak dan ayah.. tapi kehidupan harus diteruskan.. perbelanjaan harian saya dibantu oleh guru2 sekolah ,biasiswa dan jiran2… saya mendapat keputusan cemerlang dalam spm 7A 3B.. saya mendapat tawaran asasi matrik dan diploma… namun saya sed1h kerana tiada duit untuk saya pergi belajar… lagi pun jiwa saya ters3ksa kerana hilangnya tempat mengadu, hidup saya penuh dengan tr4uma.

Tiba2 pada suatu hari Allah kenalkan kepada saya seorang lelaki berusia 29 tahun bekerja seorang guru… dia ingin menikahi saya namun alasan saya belum bersedia dan dia terus melamar saya, saya berfikir panjang akhirnya saya menerima dia sebagai suami saya… saya menerima dia kerana saya dah tiada ada sapa2 dah. Kalau ikutkan hati saya, Saya memang nak belajar kerana saya adalah murid cemerlang disekolah, pelajaran amat penting pada saya namun setelah mak dan ayah pergi menghadap illahi..semuanya berubah sekelip mata.

Akhirnya saya menjadi isteri dia yang sah diusia saya umur 18 tahun..sebulan kami bernikah suami saya tiba2 memb3nci saya.. saya pelik dan terus tertek4n, dia menghin4 saya seawal sebulan bernikah.. saya tanya dia, dia tak jawab malah dia meng4muk.. saya sedar saya insan yang hin4 hadir dalam hidup dia.. hari demi hari perangai suami saya terus berubah, dia mudah p4nas dengan saya, dia selalu berk4sar dengan saya sekiranya ada kesilapan yang saya lakukan seperti lambat bukak pintu bila dia pulang dari kerja.

5 bln kemudian kami nikah.. suami saya jarang pulang kerumah.. bila ditanya dia tamp4r saya..Ya Allah Az4bnya hidup saya…. apa yang Allah nak tunjukkan pada saya .. suami saya pulang lewat malam dan dia terus masuk tidur dalam bilik tamu bukan dalam saya… dia berseorangan… saya cuba kemas2 beg dia… dan terjumpa sebiji handphone…hati saya rasa nervous tapi saya buka juga.

Dan saya melihat dalam handphone tu rakaman suami saya menidvri perempuan luar.. dan ada perbualan tak seonoh dengan perempuan tu …luluh hati saya ….namun saya terus memujuk hati saya bahawa saya hanyalah menumpang sahaja dlm hidup dia.. apa yang saya lihat malam tu saya tak bertanya pun kat suami saya, cukuplah biar saya yang mengenali siapa dia sebenar.

saya terus mejalani rutin2 yg memer1tkan dan kesed1han …walaupun muka saya terus senyum di depan dia..tapi hati saya hancvr sehancvrnya Allah yang tahu…apa yang lagi memer1tkan pada suatu malam… suami saya bawa perempuan lain masuk kedalam rumah saya.. dan wajah perempuan itu adalah perempuan yang ada dalam rakaman video yang saya lihat pada malam itu.

Sekali lagi saya d0wn tapi saya buat 2 tak tahu apa2 dan saya cuba tanya suami saya dengan nada yang lemah siapa perempuan ni.. dan suami kata perempuan tu adalah bakal isteri dia.. saya hanya mengalir airmata dan saya menjer1t sekuat hati. Kenapa buat mcm ni pada saya..saya menj3rit hingga hampir nak p1tam …suami terus menolak saya hingga jatvh dihadapan perempuan tu.. dan pada malam itu juga.

Suami meluahkan kepada saya sebenarnya dia tidak bern4fsu melihat saya pada malam pertama lagi kerana fizikal saya masih lagi seperti budak2 bawah umur…dan dia bagitau saya juga dia tak akan berbuat baik kepada saya kerana bimbang sekiranya saya ingin mengikis hartanya..mugkin dia berfikira saya orang m1skin. Akhirnya suami saya bgtau saya untuk menfailkan perpisahan.. selepas suami saya membuat permohonan perpisahan dimakhamah saya disahkan berp1sah talak 2… dan diusia 20 tahun saya bergelar janda… saya kembali semula ke kampung saya… saya redha degan takdir hidup saya….1 bulan dari tarikh berpisah… saya mengalami kelet1han, munt4h2…saya tak ada sapa2 untuk minta tolong, hidup saya sebatang kara dah.

Hari demi hari saya terus mvntah dan saya ke h0spital.. Doktor mengesahkan saya mengandung dan kandungan saya berusia 7minggu.. saya bersyukur dengan penuh dengan linangan air mata… dan masuk kandungan saya 6 bulan.. Doktor mengesahkan saya s4kit otak tahap 2… sampai sekarang bekas suami tidak tahu bahawasanya saya sedang ham1l anak dia.. dan saya juga janji selepas bersal1n saya akan serahkan anak ini pada bapanya. Nanti saya dah tak ada kudrat lagi nak jaga anak ini… saya tak nak bagi anak ini susah sama2 dengan saya..orang kampung yang banyak bantu saya.. Doakan saya sahabat2 semua semoga Allah kuatkan saya..amin.

Komen warganet.

Jgn beri anak tu pd ex suami yg j4hat nanti teran4ya lg tervk bb tu.dtg r tinggal kat rmh makwan.selagi hayat ade kite besarkan anak tu.Bykan Doa.Allah ubah nasib kite Doa yg yg teranaya tiada Hijab.

Allahu akbar, betapa besarnya ujian yg adik hadapi, banyakkan bersabar dan dktkan diri banyak2 kpd Allah, inshaa Allah, ganjaran pahala yg besar Allah sediakan utk adik. Semoga dpermudahkan Allah dlm urusan.

Allahuakbar…bertimpa2 masalah kau dik. Semoga Allah ringankn beban adik. Tp ank tu…jgnlh beri pd ayahnya…takvt diapa2kan pulak ank tu nt. Cma beritahu die sj….ank yg adik kandungkn tu. Serahkan ank tu pd keluarga angkat…tp beritahu jglh pd keluarga angkat tu nt.siapa ayah kandungnya. Itu penting sbb nk mnjaga nasab. Takvt bila bby tu bertemu jodoh dgn ank yg lain dr zuriat ayah kandungnya…takvt terkahwin adik beradik pulak nt…walaupn berlainan ibu.

allah sedihnya ujian demi ujian sis lalui. di dokan moga kuat. & bersabar mengandungkan bby. & di permudahkan melahirksan zuriat. di ampuni d0sa2. mudah_mudahan suami sis terima snk yg sis kandung.

Allahu…sedihnya perjalanan hidup adik…kak doakan semoga adik tabah dan byk bersabar…semoga dipermudahkan Allah segala urusan adik.

Semoga allah mempermudahkan urusan awk..ya allah..adik klau suami awk tk nk ank die, awk cari la ibu angkat utk ank awk..jgn biarkan ank awk mend3rita seperti awk skrg.. .bagus lagi ada keluarga angkat..kerana bapa kandong nya belum tentu,akan jadi yg terbaik utk nya.

Allahuakbar sebak kak baca dik. Semoga kuat dan tabah hingga melahirkan anak nanti. Adik.. Carikan keluarga angkat untuk anak atau serahkan kepada pusat penjagaan yang sah dan baik2. In syaa allah allah akan membalas cash kepada orang yang menganiayai anak yatim piatu.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: menujukebenaran

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

 

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Pelajar Cemerlang Kahwin Muda Dgn Seorang Guru, Sekali Hidupnya Diperlakukan Sebegitu Rupa"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*