Didakwa Jual Bay1

Pelakon Abby Abadi, 42, ber4ng apabila ada individu cuba menabur f1tnah dengan mend4kwa dia mengaut keuntungan daripada perniagaan menjual bay1 menerusi sebuah forum bincang di Internet.

Abby atau nama sebenarnya Arbaiyah Abdul Manan tidak sangka usaha murninya menjadi perantara urusan menyerahkan bayi untuk dijadikan anak angkat menimbulkan rasa tidak puas hati segelintir pihak.

“Ada yang tudvh saya kaya sebab jual bay1. Ya Allah, berat tudvhan itu! Tak nampakkah saya dengan suami berkerja, berniaga macam-macam? Ke sana sini sertai acara, berniaga seperti peniaga pasar malam. Setiap bulan kami terkejar-kejar nak bayar itu dan ini.

“Dari awal saya beritahu, saya terbabit dengan kerja ini secara tak sengaja selepas saya ambil Muhammad Daiyan Fayyadh sebagai anak angkat. Selepas itu ramai yang nak serahkan bayi kepada saya dengan pelbagai latar belakang. Saya bincang dengan suami, kami sepakat dan ambil seorang lagi anak angkat perempuan.

“Saya uruskan untuk orang lain sebab ibu kepada bayi-bayi yang saya uruskan itu semua cari saya untuk dibantu. Cerita-cerita mengenai bantuan untuk selamatkan bay1-bay1 yang tak berd0sa ini pun nak berburvk sangkakah? Kenapa orang kita suka d3ngki dan busvk hati?” katanya.

Pelakon siri Gerak Khas itu juga menjelaskan mengenai dakw4an bahawa dia mengenakan bayaran dalam urusan pengambilan anak angkat itu bagi mengaut keuntungan sendiri.

“Ada yang komen kat forum itu, syarat saya nak ambil bukan percuma. Bersal1in sendiri pun ada kos, kos itu untuk ibu kepada bay1ilah. Mereka bersali1n itu ingat main-main? Normal lain, swasta lain. Berp4ntang lagi. RM5,000, RM7,000, RM10,000, dan RM15,000, memang ada bil yang tinggi macam itu. Sebab itu saya cari yang mampu. Sejak dari awal, saya memang jadi perantara dan tak terbabit dengan urusan membabitkan wang. Saya kenalkan saja dan terus ibu bapa angkat berurusan sendiri. Jadi, bila saya menjual bay1 ini?” katanya.

Abby berharap pihak tertentu berhenti menyebar f1itnah Niatnya membantu dalam urusan mengenai pengambilan anak angkat adalah ikhlas.

“Penat nak menjawab fi1tnah begini. Saya tolong setakat yang mampu dan beruntung ada suami yang sangat rajin membantu dan sangat menyokong. Cukuplah memf1itnah,” katanya.

Sumber : HMETRO ONLINE

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Didakwa Jual Bay1"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*