“Ayah Sukar Disembvhkan Dari…” – Anak Diego Maradona Dedah Penderit4an Ayahnya

Nampaknya seluruh dunia sedang bersed1h di atas pemerg1an pemain bola sepak legenda Diego Maradona. Maradona meningg4al dunia setelah mengalami ser4ngan jantvng, pada 25 November 2020.

Pemain bola sepak Argentina ini meninggal pada usia 60 tahun dan meningg4lkan keluarga tercinta, termasuk salah seorang anak perempuannya, Giannina Maradona.

Setahun sebelum pemerg1annya, Giannina pernah membuka suara tentang kesihatan bapanya.

Dilaporkan oleh Daily Star, Maradona berjuang melawan ketag1han d4dah setelah bersara. Pada bulan November 2019, anak perempuannya itu mendedahkan bagaimana gaya hidup Maradona yang terus memberi kes4n pada kesihatannya.

Dia menulis di Instagram:

“Dia tidak akan m4ti kerana tubuhnya telah memutuskan demikian, dia akan terbunvh dari dalaman dan dia tidak menyedarinya.

Giannina kemudian menggambarkan ketag1han kok4in oleh bapanya ibarat seperti seekor singa di zoo. Setelah mengalami ketag1han yang terlampau, ayahnya sukar disembuhkan dari dad4h. Dia mengatakan bahawa bapanya tidak diperlakukan seperti manusia.

“Adakah pernah pergi ke zoo di mana anda dapat mengambil gambar dengan singa besar? Anda boleh masuk ke dalam sangkar dan malah boleh  ‘memelvknya … ini kerana Mereka memberinya pil, jika tidak mustahil untuk menjinakkan binatang itu,”- kata Giannina.

Sukar untuk difahami, tetapi itulah yang digambarkan oleh Giannina tentang keadaan bapanya begitu bergantung kepada d4dah.

Beberapa minit sebelum bapanya meningg4l dunia, dua anak perempuan pemain bola sepak itu memuat naik gambar mural Maradona di pinggir jalan. Pada masa itu, Giannina dilihat berjalan di kota dan menjumpai sebuah mural Diego pada dinding di sebuah restoran pizza di Buenos Aires, Argentina.

Diego Maradona dianggap sebagai salah satu pemain bola terbaik dalam sejarah, dia memenangi Piala Dunia 1986 bersama Argentina dengan menjaringkan 312 gol kelab dalam hampir 600 perlawanan.

Selamat tinggal legenda!

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: MURAI.MY

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Ayah Sukar Disembvhkan Dari…” – Anak Diego Maradona Dedah Penderit4an Ayahnya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*