Hampir seminggu dibebaskan, status Da’i Syed di IG buat ramai luah rasa rindu

Selepas hampir seminggu dib3baskan daripada t4hanan r3man susulan beberapa dakw4an sal4h laku s3ksual, pendakwah muda, Syed Shah Iqmal bin Syed Mohd Shaiful Jamalullail, 25 dilihat mulai kembali aktif di media sosial.

Kembali buat IG story

Sebentar tadi, bekas peserta program Da’i Pendakwah Nusantara itu telah memuat naik beberapa nukilan isi hatinya sepanjang berada di dalam l0kap t4hanan di l0kap Shah Alam dan Petaling Jaya.

Makan2 dengan rakan

Dalam pada itu, Da’i Syed juga sudah bertemu dengan rakan-rakannya apabila penyanyi, Ryan Deedat memuat naik video sedang makan bersama pendakwah tersebut di media sosial.

Menyapa peminat sambil bernyanyi

Menerusi perkongsian Ryan, dapat dilihat Da’i Syed kelihatan ceria dan sempat mengalunkan sedikit lagu berbahasa Arab sebagai cara menyapa para peminat di video yang dimuat naik rakannya itu.

https://www.tiktok.com/music/original-sound-Ryan-Deedat-6908710629666736898?referer_url=https%3A%2F%2Fohmymedia.cc%2F&referer_video_id=6908710605692112130

Rindu Da’i Syed tak sabar nak tengok dia buat live

Susulan perkongsian tersebut, ramai warganet menzahirkan rasa kerinduan mereka kepada pemuda berusia 25 tahun terbabit dan tidak sabar menanti kemunculan Da’i Syed selepas episod hit4m tersebut.

Rata-rata mereka meminta Ryan Deedat menyampaikan salam mereka kepada pendakwah itu dan berharap agar dia tabah menerima segala dug-aan yang mendatang.

Wajah nampak ceria

Ramai rindu

DM Di Instagram, Ajak Keluar Makan & Bawa Balik Rumah, Polis D3dah H3lah Da’i Syed Per4ngkap Mngsa

Biarpun ramai mempersoalkan kenapa gadis-gadis mudah diperd4ya pendakwah itu, lantas Pengarah Jabatan Si4satan J3nayah Bukit Aman, Datuk Huzir Mohamed tampil memaklumkan kepada umum bahawa suspek menggunakan modus operandi yang sama iaitu berkenalan melalui Instagram, mengajak mngsa keluar makan sebelum memperd4ya mereka ke rumahnya untuk melakukan perbuatan terku-tuk.

“Suspek mula berkenalan dengan mngsa melalui direct message (DM) dan semua mereka adalah pengikut di Instagram. Suspek akan mengajak mngsa keluar makan atas pelbagai alasan termasuk atas kapasiti sebagai da’i, rakan Instagram dan perniagaan. Kemudian suspek atas pelbagai al4san membuat h3lah dan memperd4ya serta memer4ngkap mngsa sebelum bawa balik ke rumah. Ketika di rumah berlaku perkara tanpa kerelaan.”

Ujarnya lagi, sehingga kini polis juga telah menerima tujuh lap0rn p0ls iaitu dua membabitkan Seksyen 376 Kanun Kes3ksaan (rog0l), tiga kes bagi Seksyen 354 Kanun Kes3ksaan (c4bul) dan satu kes di bawah Seksyen 377C Kanun Kes3ksaan (s3ks luar t4bii).

Untuk rekod, Syed kini telah dib3baskan selepas melunaskan bayaran ikat j4min berjumlah RM35,000 di Mahkamah Shah Alam dan Mahkamah Petaling Jaya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : http://trendingsangat.pw/statud-seminggu-dai-syed/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Hampir seminggu dibebaskan, status Da’i Syed di IG buat ramai luah rasa rindu"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*