Aeril Zafrel Ditegvr Oleh Penulis Ini Selepas Memuat Naik Video Kucing Meng4wan

Seorang penulis isu-isu pendidikan s3kksualiti menegvr Aeril Zafrel selepas pelakon berkenaan memuat naik video ‘menasihati’ sepasang kucing yang sedang meng4wan.

Menerusi Facebooknya, Mohd Fairuz Abu atau lebih dikenali sebagai Akhi Fairuz Al-Jengkawi menyifatkan perbuatan itu tidak kena pada tempatnya apabila hal-hal berkaitan s33ks ual dijadikan bahan jen4ka.

“Mungkin kita nampak kelakar. Tapi percayalah cakap saya, video Aeril ini akan membuatkan penonton menganggap hal-hal s3k sual boleh dilaw4kkan.

“Sedang perlakuan ss3k sual itu satu perkara yang mulia, satu jalan yang berpahala andai disalurkan melalui pernikahan.

“Pesan Allah dalam Surah Al-Isra ayat 32 yang memerintahkan manusia agar jangan menghampiri z1na pun wajib disampaikan dengan kaedah yang betul. Bukan dengan cara begini,” katanya dalam hantaran di Facebook.

Mohd Fairuz merupakan penulis yang selalu berkongsi mengenai isV pendidikan s33ksualitti, keibu-bapaan, kanak-kanak dan remaja.

Selain itu dia juga merupakan seorang aktivis yang sering dipanggil meng4dakan ceramah-ceramah di sekolah berkaitan pendidikan seksVal.

Terdahulu, Aeril memuat naik video itu semalam dengan kapsyen berbunyi: “Lepas isyak tadi sempat bagi tazkirah kepada penz1na. Semoga kembali bertaubat”.

Dalam rakaman video yang ditonton lebih 800,000 kali itu, pelakon berkenan dilihat duduk bersila sambil menasihati dua ekor kucing yang sedang ‘berasmara’.

‘Astaghfirullah..sesungguhnya m4ti itu pasti. Bertaubatlah,” kata Aeril dalam video tersebut.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by AERIL ZAFREL (@aeril_zafrel)

Video itu juga mengundang pelbagai reaksi daripada warga maya dan peminat Aeril sendiri.

Menurut Mohd Fairuz, adalah melucukan adegan kucing mengawan dikaitkan dengan perlakuanzina.

“Jika nak ingatkan followers agar jauhi zina, elok dengan cara yang lebih proper. Bukan beri ‘tazkirah’ kepada kucing yang sedang mengawan.

“Apa-apapun, saya harap Aeril terima teguran ini. Saya pun minat Aeril juga. Beliau antara artis yang boleh dijadikan contoh,” katanya.

Kredit:MK

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : http://www.awatttsyeikhh.com/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Aeril Zafrel Ditegvr Oleh Penulis Ini Selepas Memuat Naik Video Kucing Meng4wan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*