“Kalau aku jadi ahli keluarga, remvk hati” – Arwh Dijadikan Bahan Persenda Netizen Negara Seberang

Nampaknya k3s video rakan meningg4l dunia telah kini v1ral lebih meluas lagi sehinggakan mendapat liputan dari negara seberang.

Kisah usahawan yang dikatakan ingin memberi inspirasi itu telah mendapat perhatian orang ramai. Namun, apa yang kurang enaknya, disebabkan penul4ran itu juga arw4h kini telah dijadikan bahan s3nda warganet disana.

Siap ada buat meme

Ia mula disedari selepas netizen dari negara ini menyedari komen-komen yang diberikan, arwh dipersendakan seperti tidak ada apa-apa berlaku.

“Sekarang dah faham tak kenapa ada yang tak setuju dengan video ni untuk dijadikan tatapan umum. Kau baca komen netizen persend4kan jen4zah.”

Ini antara contoh komen yang diberikan. Siap ada yang buat meme lagi.

Biarpun ramai mempersen4akan, ada juga yang ambil serius dan bersependapat dengan orang tempatan disini bahawa tindakan merakam jenaz4h sahabat sendiri itu tidak sewajarnya dilakukan.

Susulan dengan komen-komen itu, warganet dari Malaysia @NaufalAntezeem menyangkal pendapat influencer yang dikatakan tak ambil kisah dengan pendapat orang.

“Mulut orang memang kita tak boleh tutup. Tapi kena fikir yang kita sendiri buka ruang untuk orang persendakan arwh.”

Naufal juga menentang dakw4an influencer tersebut jika ia dibuat dengan tujuan untuk ajak orang ramai doakan arwh, baginya ada cara lain yang lebih elok.

“Jangan ingat kita terlepas macam tu je. Kalau tak ditayangkan content ni, orang tak ambil tahu pun. Kalau nak ajak ramai orang doakan arw4h, buat je video tulis segala kebaikan arwh, flashback sikit timeline hidup arwh. Dah cukup. Kau takde hati perut ke baca komen netizen ejek arwh.”

Inilah contoh terbaik “buka ruang untuk fitn4h”

Tambah pemuda ini lagi, jika dia letakkan dirinya di tempat ahli keluarga arwh, pastinya dia remvk hati apabila ada netizen cakap macam-macam pasal arwh.

“Kau baca sendiri netizen tulis apa pasal video ni. As if arwh tu mainan. Kenapa sampai macam tu? Sebab kau sendiri buatkan kemat1an as content!”

Katanya lagi, tak mustahil sikap sebegini akan mendorong segelintir pihak ambil kesempatan untuk keluarkan kain kafan ikut gred, material pada masa akan datang.

“Nanti bila orang rakam m4yat kita, nampak cantik kain kafan tu dalam video. Kau tunggu jelah. Oh tak lupa juga, boleh jadi ada yang buat pakej tema minimalis, bohemian waktu kebumi”

Sebelum ini pendakwah sendiri telah menjelaskan bahawa hukvm merakam jenaz4h sahabt itu har4m kerana bimbang maksud sebenar beri pandangan negatif. Pokoknya kita dah tengok ia memang benar terjadi

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : LobakMerah

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Kalau aku jadi ahli keluarga, remvk hati” – Arwh Dijadikan Bahan Persenda Netizen Negara Seberang"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*