Lemb4ga Berbulu Hitam Ketuk Pintu Rumah

Temerloh: “Saya nampak kelibat tiga lemb4ga berbulu hitam berdiri di atas beranda di tingkat atas rumah, sungguh meny3ramkan dan menakutkan.

“Anak saya Haikal nampak kelibat tiga lembaga hitam di dalam rumah, tetapi tidak berani tengok lama kerana takvt,” kata wanita dikenali Sharifah Mazian Syed Mohd selepas rumah teres dua tingkat didiaminya di Taman Temerloh Jaya, di sini, menjadi m4ngsa ketukan m1steri selama tiga hari berturut-turut sejak 27 Disember lalu.

Berikutan trauma dan takut, dia enggan ditemu bual lanjut, sebaliknya mahu jirannya yang juga Ahli Jawatankuasa Masjid Temerloh Jaya, Syaiful Afenddi Ismail, 44, menceritakan mengenai kejadian itu.

Syaiful Afenddi berkata, pada malam pertama, m4ngsa mendengar beberapa kali ketukan kuat pada pintu rumah, tetapi tidak membuka pintu kerana pernah mendengar cerita ketukan pintu m1steri itu.

Menurutnya, keluarga itu ada memanggil seorang pengamal perubatan Islam dikenali Ustaz Azmi untuk memulihkan kawasan rumah dan pada malam itu, mereka mendengar lebih banyak ketukan m1steri.

“Cabaran dihadapi ibu tunggal bersama dua anak lelaki berusia tiga dan 12 tahun serta seorang anak perempuan berusia 18 tahun adalah pada malam ketiga kerana gangguan semakin hebat dan meny3ramkan.

“Pada 9 malam, saya menerima panggilan telefon daripada m4ngsa dan dalam keadaan terketar-ketar dia memberitahu ketukan pintu berlaku lagi dengan lebih kuat.

“Malah saya dapat mendengar bunyi ketukan itu menerusi telefon bimbit dan saya bergegas ke rumah itu sekali lagi bersama Ustaz Azmi bagi membantu keluarga itu,” katanya.

Menurutnya, ketika dia dan beberapa jiran berada di dalam rumah itu sambil membaca ayat suci al-Quran, tiba-tiba botol mineral dibaling ke arahnya dan dia sempat mengelak, seolah-olah makhluk itu meng4muk.

Katanya, mereka turut terdengar bunyi kaki menaiki tangga dengan hentakan kuat ke tingkat atas.

“Pada 10 malam, kami meninggalkan keluarga itu empat beranak dengan memberi alasan ingin pulang ke rumah dan menyuruh tuan rumah mengunci pintu rumah dan pintu pagar, walaupun sebenarnya kami masih menunggu di luar tidak jauh dari rumah itu.

“Pada 12.30 tengah malam, kami mendengar jeritan dan tang1san dari dalam rumah itu dan sebaik kami sampai, bekalan elektrik terpvtus dan tangisan keluarga itu kedengaran.

“Ketika masuk ke rumah itu, seorang anak m4ngsa memberitahu mereka mendengar bunyi hentakan kaki dan bekalan elektrik terpadam sebelum kemudian mendapati barangan di tengah rumah diselerakkan,” katanya.

Menurutnya, seorang anak tuan rumah memberitahu nampak tiga kelibat lemb4ga hitam di dalam rumah tetapi tidak berani tengok lama kerana takvt sebelum api elektrik terpadam sendiri.

Katanya, walaupun selepas itu mereka tidak lagi mendengar ketukan mist3ri itu sehingga Subuh, keluarga berkenaan jelas trauma dengan kejadian itu.

“Walaupun keluarga terbabit tidak membuat laporan pol1s, beberapa orang anggota polis menemui m4ngsa semalam kerana kejadian itu tular di Temerloh.

“Sebelum ini, kejadian misteri ketukan pintu berlaku di beberapa rumah di daerah Jer4ntut dan terus menimbvlkan tanda tanya,” katanya.

Video

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : HM

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Lemb4ga Berbulu Hitam Ketuk Pintu Rumah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*