Mata Kiri Sarah Suhairi Dijangk1ti Kvman Dan Bern4nah Gara-Gara Hal Ini

GARA-GARA tidak menjaga kebersihan selepas bersolek, penyanyi Sarah Suhairi mengalami jangk1tan kum4n bermula di mata kiri kemudian merebak ke sebelah kanan sehingga bern4nah.

Sarah memberitahu doktor turut menyarankan supaya membuang benj0lan dan n4nah dalam kelopak matanya yang timbul disebabkan kelenjar minyak tersumbat.

Penyanyi berusia 20 tahun ni juga berkata, dia dinasihati doktor agar tidak memakai sebarang solekan buat sementara waktu untuk mengelakkan menjadi lebih tervk.

Sarah tidak berasa pan1k apabila berlaku jangk1tan kum4n pada mata.

“Alhamdulillah… saya masih boleh melihat seperti biasa cuma mata masih bengk4k. Pada awalnya, disebabkan jangk1tan daripada solekan di mata sebelah kiri kemudian mereb4k ke sebelah kanan.

“Ada benj0lan dalam kelopak mata kanan disebabkan kelenjar minyak tersumb4t. Kemudian doktor sarankan untuk buang biji itu selain nan4h yang ada di dalam kelopak mata juga.

“Doktor juga ada menasihati lebih kepada saya tidak boleh memakai sebarang solekan buat sementara waktu ini,” kata Sarah kepada mStar.

Sebelum ini, juara program realiti Big Stage musim pertama tersebut memuat naik foto di Instagram miliknya memperlihatkan mata kanannya ditutvp akibat jangk1tan kvman.

 

Selepas ini, saya kena lebih berhati-hati dan menjaga kebersihan di mata.

SARAH SUHAIRI

PENYANYI

Rata-rata netizen meluahkan rasa kebimbangan melihat keadaannya dan turut mendoakan agar penyanyi lagu Bicara Rasa itu cepat sembuh.

Dalam pada itu, Sarah mengakui jangk1tan tersebut tidak membuatkan dia berasa panik memandangkan ia sudah kerap terjadi sejak dirinya masih kecil lagi.

Menurut Sarah, dia mengalami masalah tersebut hampir setiap tahun disebabkan mempunyai mata yang sangat sensitif sekiranya tidak menjaga kebersihan solekan dengan betul.

Sarah mempunyai mata yang agak sensitif.

“Bila terjadi macam ini, saya tidaklah berasa panik sebab memang dari saya kecil lagi kerap timbul benjolan atau biji di mata sampaikan kadang-kala mata saya tertutup.

“Mata saya memang agak sensitif dan boleh katakan setiap tahun memang akan ada biji yang timbul di mata cuma tahun lalu lagi tervk dari yang biasa.

“Selepas ini, saya kena lebih berhati-hati dan menjaga kebersihan di mata. Saya selalu bersolek sendiri dan jarang pakai eyeliner ata celak dalam mata sebab sangat sensitif jadi berairm” ujarnya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: MSTAR

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Mata Kiri Sarah Suhairi Dijangk1ti Kvman Dan Bern4nah Gara-Gara Hal Ini"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*