Terlihat Lambaian Terakhir Tangan Mngsa, S4ksi Trag3di Feri Triso Tr4uma Cerita Perkara Sebenar

Di Betong Sarawak, sembilan ny4wa dari sebuah keluarga terkorb4n apabila sebuah kenderaan yang dinaiki mereka terjunam ke dalam sungai ketika sedang menunggu feri di pangkalan feri Triso. Insiden tersebut berlaku pada hari Jumaat lalu, jam sekitar 3.14 petang. Difahamkan kesemua m4ngsa mempunyai talian persaudaraan itu dari Sibu ke Kuching.

Saksi kjadian yang dikenali sebagai Kurmi Denan merupakan seorang pemandu feri tersebut menceritakan detik cem4s melibatkan sembilan individu itu.

Memetik laporan Harian Metro, Kurmi Denan tr4uma apabila terkenangkan nasib mal4ng yang ditimpa sembilan m4ngsa tersebut. Dia sendiri menyaksikan kenderaan yang dinaiki mereka itu terjvnam ke dalam Sungai Batang Lupar.

Sebelum kejadian, Kurmi hairan apabila menyaksikan kenderaan tersebut bergerak secara tiba-tiba menuruni platform dan terus menuju ke sungai sedangkan feri sudah mula bergerak menuju ke pangkalan feri Sebuya.

Kenderaan itu terus tenggelam dan apa yang membuatkan saya masih tr4uma apabila ternampak lambaian terakhir tangan m4ngsa.

Ada yang melemparkan tuduhan mengatakan kenderaan pacuan empat roda itu diarahkan berundur keluar dari feri. Itu tidak benar dan netizen tidak wajar berkongsi berita yang tidak sahih bagi menghormati keluarga m4ngsa.

Sumber: Harian Metro, Datuk Jahat Hensem

9 sekeluarga m4ut selepas kenderaan yang dinaiki mereka terjatuh dari feri ke dalam sungai di Sungai Batang Lupar di Jeti Feri Triso, Beladin, Sarawak. Orang ramai yang berada di tempat kejadian bergegas membantu mngsa namun semuanya kelihatan tidak sedarkan diri termasuk seorang bayi.

Menurut laporan Bomba di tempat kejadian, kenderaan pacuan empat roda jenis Toyota yang dinaiki keluarga tersebut dipercayai tergelincir dari feri yang sedang dalam proses menyeberangi sungai besar itu.

Maklumat awal diterima, mereka yang meningg4l dunia terdiri daripada lima lelaki dan empat perempuan berusia di antara 6 bulan hingga 65 tahun. Setakat ini, identiti mereka yang meningg4l dunia belum dikenalpasti.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: Buletin TV3

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Terlihat Lambaian Terakhir Tangan Mngsa, S4ksi Trag3di Feri Triso Tr4uma Cerita Perkara Sebenar"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*