Anak Meor Mohd Dip4tuk Ular

Pelakon, Meor Mohd berdepan saat cemas apabila anak perempuannya, Puteri NurZahraa Medina, 5, dipa.tuk ular ketika sedang bermain di belakang rumah di Jasin, Melaka, tengah hari semalam.

Meor atau nama sebenarnya, Meor Mohd Afif Meor Mohd Affand, 30, berkata, dia dan isteri berada dalam rumah dan hanya menyedari perkara itu selepas mendengar bunyi tan.gisan anaknya.

“Ketika kejadian saya dan isteri berada di dapur mengemas selepas makan tengah hari. Puteri dan adik-adiknya pula bermain di belakang rumah. Kawasan itu terang benderang dan tidak dipenuhi semak samun. Namun, saya mendengar anak saya men.angis.

“Apabila ditanya, dia memberitahu yang kakinya dipa.tuk ular. Apabila saya periksa, terdapat kesan gi.gitan pada bahagian bawah lutut kaki kanan. Tanpa berlengah, saya segera membawanya ke hospital untuk mendapatkan raw.atan,

“Anak kini dira.wat di zon kece.masan. Alhamdulillah, keadaannya kini stabil,” katanya kepada BH Online.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ميور محمد (@meormohd_official)

Pelakon yang mula dikenali menerusi drama rantaian Hati Yang Tersa.kiti itu berkata, dia perlu memaklumkan kepada pihak hospital jenis ular bagi memastikan anaknya menerima raw.atan dan ubat yang sesuai.

“Saya diminta doktor untuk menyatakan spesis ular supaya boleh memberikan anti.dot yang sesuai. Saya terus pulang ke rumah dan mencari ular belakang rumah. Bila terjumpa, saya tiada pilihan selain terpa.ksa membu.nuh dan membawa ular ke hospital supaya dapat dikenal pasti jenisnya.

“Saya dimaklumkan, ular itu jenis Paradise Tree Snake atau Ular Sawa Burung dan ia tidaklah berbisa. Cuma, rawa.tan perlu diberikan segera bagi mengelakkan dari berlakunya jangk.itan ku.man pada bahagian yang terkena gig.itan,” ujarnya yang turut berkongsi insiden menerusi entri Instagram.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ميور محمد (@meormohd_official)

Menerusi perkongsiannya itu, pelakon itu turut mengharapkan peminat mendoakan keselamatan anaknya itu.

Kredit foto: IG

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ميور محمد (@meormohd_official)

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ميور محمد (@meormohd_official)

Di ruangan komen, ramai rakan selebriti turut meluahkan rasa simpati dan mengharapkan kanak-kanak malang itu segera sembuh. Antaranya, Ummi Nazeera, Nad Zainal, Riz Amin, Ezzaty Abdullah, Dian P Ramlee termasuk pengarah terkenal, Rashid Sibir. 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber:  Berita Harian via cari

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Anak Meor Mohd Dip4tuk Ular"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*