[VIDEO] ‘Kita Pulang Dulu Ya’ – Lambaian Terakhir Penumpang Pesawat Sriwijaya Air Sebelum Terhemp4s

Semalam, media melaporkan tentang sebuah pesawat komersial Sriwijaya Air, yang terhemps selepas berlepas dari  Lapangan Terbang Soekarno Hatta, Jakarta menuju ke Pontianak. Menerusi laporan, pesawat jenis Boeing 737-500 itu membawa 62 penumpang dan anak kapal.

Namun, salah seorang mngsa nahas yang dikenali sebagai Ratihwindania, sempat memuat naik beberapa Instastory di laman Instagramnya sebelum na.has itu terjadi.

Instastory terakhir

Menerusi dua Instastory tersebut, wanita itu begitu ‘teruja’ melambain ahli keluarganya yang lain sebelum berangkat bersama pesawat tersebut. Tambahan pula, keluarganya dilihat ramai yang datang dan menunggu sehingga dia berlepas.

Siapa sangka dua Instastory itu, memberi gambaran dia akan pergi buat selamanya.

Byebye keluarge semue.. Kita pulang kampung dulu yaaa. Da da daa!

Difahamkan, mereka ketika itu dalam perjalanan ingin pulang ke kampung. Seramai lima orang daripada keluarga itu, menjadi mngsa nah4s pesawat terhemp4s.

Senarai nama penuh mngsa

Terbaru, Pasukan Tindakan Kec3masan melaporkan sudah menemukan ceb1san may4t semasa operasi mencari dan menyelamat dijalankan di lokasi pesawat Sriwijaya Air terhemp4s di perairan Kepulauan Seribu.

Terdahulu, pesawat tersebut dilaporkan hilang dari radar selepas berlepas dari Lapangan Terbang Soekarno Hatta. Pesawat tersebut berlepas pada jam  2.36 petang waktu Indonesia Barat, dan dijadualkan tiba di Pontianak, jam 3.15 jam waktu Indonesia Timur (4.15 waktu Indonesia Barat).

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: Ratihwindania via ohbulan

Apa komen anda?

Be the first to comment on "[VIDEO] ‘Kita Pulang Dulu Ya’ – Lambaian Terakhir Penumpang Pesawat Sriwijaya Air Sebelum Terhemp4s"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*