(Video) Sempat Kahwin Sebelum Sekolah Buka, Pelajar ‘Form’ 5 Ini Kongsi Kisah Kahwin Mereka

Mungkin pada satu ketika dahulu, kita sering mendengar bahawa orang dulu-dulu banyak yang kahwin awal yang bermaksud berkahwin ketika usia belasan tahun. Namun perkara tersebut dilihat kembali berulang di zaman sekarang.

Melalui satu perkongsian video pendek di TikTok, seorang pelajar telah berk0ngsikan gambar perkahwinan dan sedikit sebanyak kisahnya mendirikan rumah tangga.

Apa yang menarik sebenarnya adalah di bahagian komen. Tidak dapat disangkal lagi, ramai yang meninggalkan komen dilihat sebaya dengan pelajar berkenaan – yang turut mahu berkahwin namun dih4lang keluarga.

Saya tetap kesekolah

Kalau aku bgtau mak aku nak kawin, confirm kena kej4r dgn kuali

Cikgu2 jugak yang masih single

Aku masih berjvang habiskan degree still lonely

Sementara itu, bagi pelajar berkenaan, dia tetap akan meneruskan persekolahan walapun sudah berkahwin.

Sebelum ini, perkahwinan di usia muda ini turut sedikit sebanyak men1mbulkan pendapat berbeza di kalangan netizen. Ada yang bersetuju dan ada juga yang bimbang mengenai hala tuju remaja ini dalam mengemudi keluarga.

Ada yang menyatakan bahawa dengan kepes4tan teknologi sekarang, remaja mudah terded4h kepada perkara yang lebih advance yang mungkin tidak selari dengan umurnya dan keinginan untuk mencuba perkara baru adalah tinggi ketika di usia ini.

Apa pun, pastinya pihak ibu bapa akan turut sama memberikan kerjasama dan juga nasihat buat anak-anak mereka melayari bahtera rumahtangga yang ada pasang surutnya.

VIDEO :

Sumber: GULAPOP

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : http://transformasi.pw/2021/01/14/tgktan-5-dah-sahhh/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "(Video) Sempat Kahwin Sebelum Sekolah Buka, Pelajar ‘Form’ 5 Ini Kongsi Kisah Kahwin Mereka"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*