“Satu Bakul Besar Pakaian Kena Cvri”-Yatt Hamzah Maklum Ada Kes Kecvrian Berlaku Di Kedai Dobi Milik Suami

Pelakon, Yatt Hamzah atau nama sebenarnya Haryati Hamzah telah bekongsi cerita mengenai kes kecvrian yang berlaku di kedai dobi layan diri milik suaminya, Muhammad Zulfadli yang terletak di Seremban 2, Negeri Sembilan.

Kongsi Yatt, insiden tersebut berlaku apabila pakaian milik pelanggan telah h1lang dan dicvri oleh individu yang tidak bertanggungjawab.

Bukan itu sahaja, Yatt juga telah berkongsi rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang memaparkan ins1den kecvrian tersebut.

“HATI2 DENGAN SI PENCvRI DOBI INI WAHAI SEMUA PENDUDUK SEREMBAN..Siapa Orang Seremban di sini? Kenal tak atau ada ternampak lelaki ni malam tadi sekitar jam 12-12.40 MALAM di kawasan DOBI YAMAMOTO, GARDEN HOMES, SEREMBAN 2, NEGERI SEMBILAN?

“Jika ada maklumat tentang lelaki ni sila hubungi suami saya Zul @zulfadhli_khiruddinN

di no 0124078090 DENGAN KADAR SEGERA UTK MEMBANTU SI1ASATAN POLIS.

“MELALUI RAKAMAN CCTV DOBI YAMAMOTO ITU, LELAKI INI DIPERCAYAI TELAH MENCvRI 1 BAKUL BESAR BERISI PAKAIAN KAMI SEKELUARGA DAN CADAR KATIL DGN BAKUL PINK TU SEKALI, YG SDG DICUCI SEKITAR JAM 12.25-12.40 TENGAH MALAM TADI, 19 JAN 2021 DAN KETIKA ITU SAYA DAN SUAMI SERTA ANAK2 MENINGGALKAN SEKEJAP CUCIAN UTK MEMBELI MAKANAN. DAN APABILA DTG SEMULA KE DOBI BERKENAAN, BAKUL PINK ITU TELAH LES4P BERSAMA DG SEMUA PAKAIAN YG SDG DICUCI.

“JIKA ADA MAKLUMAT TTG KJADIAN INI ATAU JIKA ANDA ADA DI KEDIA DOBI BERKENAAN SEKITAR JAM 12.20-12.40 TENGAH MALAM TADI, MOHON HUBUNGI Kami ASAP dan jika sesiapa ada pengalaman menguruskan kes seperti ini boleh juga share di sini utk pengetahuan bersama krn ini merupakan kali pertama kejadian seumpama ini menimpa kami sekeluarga.

“Doakan agar SI PENCvRI MENDAPAT PENGAJARANNYA DAN TIADA LG KEJADIAN SEPERTI INI BERLAKU PD SESIAPA PUN DI MANA2 KEDAI DOBI LEBIH2 LG DLM WAKTU PKP INI. AMIIIN.. TERIMA KASIH. #yattmengayat #fromtheheartofaMujahidah #darihatiseorangmujahidah #pencuridobi #pencuri #kecuriandikedaidobi,” tulisnya panjang lebar.

Sekadar informasi, Yatt pernah mendirikan rumah tangga bersama Abdul Mutalib Shukor pada 29 Mac 2009 dan dikurniakan seorang cahaya mata, Suci Hanania Malaika.

Bagaimanapun, rumah tangga mereka berakhir pada tahun 2015.

Kemudian, Yatt mendirikan rumah tangga bersama Muhammad Zulfadli dan dikurniakan tiga orang cahaya mata.

Foto: Instagram Yatt Hamzah

Yatt Hamza Belajar Bepurdah

Dalam perkembangan lain Pelakon dan pengacara, Yatt Hamzah kini dalam proses untuk berhijrah dari segi penampilan dengan memakai purdah.

Yatt atau nama sebenarnya Haryati Hamzah ketika dihubungi berkata, dia sudah mula memakai purdah sejak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) lalu.

“Saya dah mula pakai purdah sejak PKP lagi dan ketika PKPP, saya pakai hampir setiap hari ketika menghantar dan mengambil anak dari sekolah. Sebelum ini, saya pakai pelitup mulut dan hidung. Tapi, apabila fikirkan semula, baik saya berpurdah saja sebab lebih selesa. Jadi, saya mula perlahan-lahan,” katanya kepada Harian Metro.

Menurutnya, dia juga mendapat sokongan daripada suami untuk memakai purdah.

“Saya ada luahkan hasrat untuk berpurdah kepada suami dan dia pun sokong. Bukan sebab saya terlalu cantik atau wajib, tapi sebab memakai purdah, banyak perkara seperti fitnah boleh dielakkan. Dengan memakai purdah juga, saya dapat mengawal diri saya sebab ramai tahu, saya jenis periang dan suka ketawa. Apabila pakai purdah, dapatlah kawal diri kita,” katanya.

Yatt juga mengharapkan supaya orang ramai mendoakan dirinya terus istiqomah.

“Saya pun masih belajar dan perlu banyak beristiqomah. Saya tak tahu sama ada saya kuat atau tidak untuk terus memakai purdah. Saya kongsikan gambar di Instagram sebelum ini bukan untuk menunjuk, sebaliknya mengharapkan doa daripada keluarga, rakan-rakan dan pengikut Instagram saya,” katanya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : http://trendingsangat.pw/satu-bakul-besar-pakaian-kena-cvri-yatt-hamzah-maklum-ada-kes-kecurian-berlaku-di-kedai-dobi-milik-suami/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Satu Bakul Besar Pakaian Kena Cvri”-Yatt Hamzah Maklum Ada Kes Kecvrian Berlaku Di Kedai Dobi Milik Suami"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*