“Ibu sudah tenang di sana” – Netiizen Tak Tahan Sebakk Tengok Satu Keluarga Video Call Sebelum Ibu ‘Pergi’ Akiibat C0vid-19

Jelaslah disini betapa b4hayanya v1rus C0vid-19 ini, sekelip mata sahaja boleh mer4gut ny4wa orang tersayang tanpa kita dvga.

Bukan semua orang bernasib baik untuk s3mbuh, tak tahan rasa seb4k dengan lu4han daripada seorang pemuda yang dikenali sebagai Shanditya Fitrian berasal dari Surabaya ini apabila ibunya men1nggal dunia ak1bat Cov1d-19.

Tiada peny4kit, selalu bersenam

Ibu @shandityaf sentiasa mengamalkan hidup yang sihat dis4hkan positif C0vd-19. Katanya ketika dihubungi Team Lobak Merah, Shanditya menjelaskan bahawa ibunya itu tidak ada sebarang penyak1t kr0nik sebelum ini.

“Ibu tidak punya peny4kit bawaan, ibu senin rabu selama 5tahun ter4khir selalu renang, bahkan sabtu-minggu selalu jogging atau naik sepeda dengan ayah saya, hanya setahun terakhir ini saat pandemi jadi jarang olahraga.”

Tambahnya lagi, dia begitu tidak sangka melihat keadaan ibunya begitu terVk semasa dir4wat di hospital.

“Justeru kerna ibu tidak ada peny4kit bawaan saya sh0ck kenapa bisa sep4rah ini.”

Menerusi perkongsiannya di Twitter, sepanjang tempoh ibunya dir4wat, Shanditya rasa down apabila membaca mesej-mesej ibunya sepanjang berada di dalam wad.

Ibu cuba kuat do4kan ibu ya.”

 

Namun begitu, ibunya meniinggal duniia ketika berada di 1CU. Ramai netizen turut seb4k apabila pemuda ini k0ngsikan mesej itu dan bertambah seb4k melihat panggilan viideo mereka sekeluarga semasa ibunya masih hidup.

Dalam perk0ngsian yang telah meraih hampir 12K retweets itu, ada juga netiizen yang mengalami nasiib sama (ahli keluarga men1nggal duniia ak1bat Cov1d-19) turut berdvka dan memberikan sok0ngan moral kepadanya.

Netizen seb4k

 

Salam t4kziah buat Shanditya sekeluarga dan mudah-mudahan arw4h ibu ditempatkan dikalangan orang beriman. Al-fatihah

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: LOBAKMERAH

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Ibu sudah tenang di sana” – Netiizen Tak Tahan Sebakk Tengok Satu Keluarga Video Call Sebelum Ibu ‘Pergi’ Akiibat C0vid-19"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*