Suami Ummi Nazeera Luah Rasa Kecew4 Terhadap Sikap Pihak Yang Sering Mempersoal Cara Kerja Petugas Kesihatan Sehingga Ada Frontliner Jumpa Pakar S4kit Jiw4 Sebab…

Suami kepada pelakon, Ummi Nazeera, iaitu Dr. Izzar Anwari meluahkan rasa kecew4 terhadap sikap segelintir pihak yang sering mempersoal cara kerja para petugas kesihatan.

Menurut Dr. Izzar, walaupun mereka sudah memberikan khidmat yang terbaik, pasti ada sahaja perkara yang tidak menyenangkan hati individu tertentu.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Dr. Izzar Anwari (@izzar)

“COMPLAIN COMPLAIN COMPLAIN. Bila kami dah dapatkan katil di h0sp1tal dan ambulans datang awal, mar4h kat kami sebab kenapa awal sangat? Mak saya tak sempat nak bersiap.

”Pastu mar4h kata di tempat mak dia pergi tak selesa. Dihubunginya pegawai peny1asat kes mak dia dan ugvt-ugvt lagi.

“Bila dah buat test c0v1d sendiri kat swasta dikatanya positif (taktau test jenis apa). Di ugvt kata keluar tempat awam. Sebab Pejabat Kesihatan Daerah (PKD) tak call dia. Padahal dah call.

“Bila kita dah selamatkan orang tu, dah selamat keluar ICU semua, ada hati nak complain kata makanan h0sp1tal tak sedap,” tulisnya.

Rasa kecewa itu dikongsikan oleh bapa kepada seorang anak itu menerus entri terkini yang dimuat naik di laman Instagram.

Dalam pada itu, Dr. Izzar turut mendedahkan ada rakan sekerjanya yang harus berjumpa dengan pakar psychology gara-gara terlalu tertekan kerana kerja.

“Bila dah kata operasi kedai makan sampai pukul 8 malam, kita extend la lagi sampai 10 malam. Takde hall.

“Sekarang dah genap lebih setahun petugas-petugas kesihatan bekerja tanpa henti ni. Ada kawan-kawan saya yang dah rujuk ke psych1atrist sebab dah stress melampau. Kerja tanpa henti. Beb4n kerja bertambah dan macam-macam lagi.

“Rakyat Malaysia tolonglah bersikap matang. Faktor utama sama ada kita nak lama lagi atau tak dengan c0v1d-19 ni adalah SIKAP kita sendiri. D3gil taknak patuh SOP.

”Rasa diri kebal, takpelah dem4m sikit-sikit je pastu pergi kenduri. Alah buka mask kejap je pun etc,” jelasnya lagi.

Lantaran itu, Dr. Izzar turut berharap agar orang ramai dapat bertimbang rasa dengan para petugas kesihatan dengan sekurang-kurangnya mematuhi setiap prosedur yang telah ditetapkan oleh pihak kerajaan

“Kita dah nampak kesan dari cuti Krismas dan New year tu sekarang. Ramai pergi melancong n berjalan dan kenduri sakan masa tu. Lepas tu masuk tempat kerja j4ngk1t rakan sekerja pulak. Sebab tu kes naik sampai ke 4 angka tiap-tiap hari sekarang. Pastu tanya bila kes nak turun ni?

“Kes positif sekarang empat angka tiap-tiap hari. Dulu 2 angka pun dah gelabah. PKP sekarang ni macam takde apa pun.

“Dahla penat. Kitorang fokus buat kerja kitorang. Takyahla menambah beban petugas-petugas kesihatan dengan benda-benda remeh dan menyusahkan. Matang la sikit. Korang rasa macam mana. Lama lagi ke nak hidup macam sekarang ni?,” akhirinya.

Sumber: Instagram Dr. Izzar Anwari

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! TTK

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Teh Tarik Kaw

Sumber : MH

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Suami Ummi Nazeera Luah Rasa Kecew4 Terhadap Sikap Pihak Yang Sering Mempersoal Cara Kerja Petugas Kesihatan Sehingga Ada Frontliner Jumpa Pakar S4kit Jiw4 Sebab…"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*