“Terima raw4tan psiklatri tapi…” Polis Ded4h Keadaan Sebenar Ibu Amir Buat Ramai Terkjut

Melaka: Polis mengesahkan ibu kandung kepada kanak-kanak berusia tujuh tahun yang meningg4l dunia dipercayai did3ra, kelmarin pernah mendapatkan raw4tan pak4r psik1iatri.

Ketua Jabatan S1asatan Jen4yah negeri, Asisten Komisioner Mohd Sukri Kaman berkata, saspek berusia 32 tahun itu bagaimanapun hanya mendapatkan raw4tan biasa dan bukan disahkan sebagai pes4kit ment4l.

“Ya, s4spek pernah mendapatkan raw4tan, tetapi sudah lama iaitu pada 2019 dan raw4tan itu diterima di H0spital Melaka, namun hanya raw4tan biasa yang mana wanita itu tidaklah (ment4l) seperti did4kwa,” katanya.

Semalam sepasang suami isteri yang disy4ki mend3ra dan memb*nuh kanak-kanak lelaki berusia tujuh tahun di Taman Krubong Jaya direm4n tujuh hari sehingga 5 Februari ini bagi membantu s1asatan k3s berkenaan.

Perintah rem4n terhadap s4spek dikeluarkan oleh Penolong Pendaftar Mahk4mah Maj1stret Ayer Keroh, Mohd Anuar Ostadi.

Dalam kejadian kira-kira jam 4 petang kelmarin, m4ngsa ditemukan lem4s dalam tong air setinggi 60.9 sentimeter di rumah berkenaan dengan terdapat beberapa kes4n keced3raan di beberapa bahagian badan.

Sementara itu, Mohd Sukri menggesa pengguna media sosial untuk menghentikan segala bentuk spekvlasi yang boleh mengel1rukan masyarakat, sekali gus mengg4nggu s1asatan pihak berkuasa.

Katanya, masyarakat sepatutnya menilai sesuatu k3s jen4yah menurut k4ca mata kead1lan sebenar dan bukannya membuat anda1an serta spekvlasi yang mencac4tkan s1stem kead1lan jen4yah, seterusnya menimbulkan f1tn4h kepada sistem pentadb1ran kead1lan jen4y4h.

“Serah saja kepada polis untuk menjalankan s1asatan dan polis akan memastikan s1asatan dijalankan mengikut und4ng-und4ng serta kuasa yang diberikan dengan telus, ad1l dan amanah,” katanya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : https://www.hmetro.com.my/utama/2021/01/669710/ibu-kandung-pernah-terima-raw4tan-ps1kiatri-polis?fbclid=IwAR2UwZwheCVgXcdT1KeBq1rIa4D76_hDJLH5ioZclMUvY2HXvbFd49x7Dac

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Terima raw4tan psiklatri tapi…” Polis Ded4h Keadaan Sebenar Ibu Amir Buat Ramai Terkjut"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*